۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85102574
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت هوای زنجان کاهش می‌یابد

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۴۷
کد خبر: 85102574
کیفیت هوای زنجان کاهش می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با افزایش سرعت وزش باد به صورت نسبتا شدید و شدید و وقوع گرد و غبار کیفیت هوای مناطق مختلف این استان از روز یکشنبه هفته جاری کاهش می‌یابد.

مرتضی قدیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز شرایط جوی در اغلب نقاط استان پایدار و آسمان صاف است و از بعدازظهر وزش باد ملایم آغاز خواهد شد.

وی یادآورشد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری از سرعت وزش باد در استان کاسته می شود و امواج ضعیف بارشی از منطقه عبور می کند که این سامانه موجب بارش های رگباری پراکنده و رعد و برق خواهد شد.

قدیمی با بیان اینکه از امروز تا روز سه شنبه دمای هوای استان با شیب ملایم افزایش می یابد، اظهار کرد: هم اکنون دمای هوای شهر زنجان ۱۲ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه گرمتر شده است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان پنج و ۲۰ درجه، خرمدره ۶ و ۲۳ درجه، ابهر هفت و ۲۲ درجه، آببر ۱۴ و ۲۷ درجه، سلطانیه۳ و ۲۱ درجه، قیدار ۲ و ۲۱ درجه و ماهنشان ۹ و ۲۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha