۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۳۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85102450
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

تولیت آستان قدس رضوی: حفظ وحدت یک ضرورت برای صیانت از عزت و اقتدار کشور است

همدان- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی عبور از خود خواهی را لازمه تحقق وحدت دانست و تاکید کرد: حفظ وحدت و انسجام، نیاز امروز کشور برای حفظ و صیانت از عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی؛ حجت الاسلام "احمد مروی" در یادواره شهیدان سید جعفر و سید محمدباقر حجازی در مسجد مهدیه شهرستان همدان، افزود: بزرگداشت شهدا یکی از مصادیق تعظیم شعائر است‌.

وی با بیان اینکه شعائر الهی به معنای علامت‌ها و نشانه‌هایی است که انسان را به یاد و ذکر خدا می‌اندازد، بیان کرد: برگزاری هرگونه جلسه و محفلی که در آن حاضران و مخاطبان سخنان اولیای دین را بشنوند و بر میزان ایمان و اعتقادشان افزوده شود، آن جلسه از مصادیق تعظیم شعائر الهی است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: برگزاری آیین بزرگداشت شهدا که تمام هستی خود را در راه خداوند نثار کردند، از جلوه‌های برجسته تعظیم شعائر الهی است.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه شهدا راه ۱۰۰ ساله را یک شبه رفتند و رمز این موفقیت و کسب مدارج عالی، گذشت از تعلقات مادی، عناوین، منصب‌ها و منیت‌ها است، مقدمه رسیدن به جایگاه از خود گذشتگی را خودسازی دانست و افزود: از خودگذشتگی شهدا ظهور و بروزی از طی مراحل ایمان، معرفت و خودسازی آنها است.

به گفته وی؛ شهدا همچون سردار شهید سلیمانی پیش از شهادتشان، سلوک‌شان را در مسیر معنویت و رضای الهی قرار دادند و زندگی‌شان رنگ و بوی شهادت گرفته است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهدا پیش از شهادت نفسانیت و هواهای نفس خود را زیر پا گذاشته‌اند؛ خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تمام ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا را در یک کلمه خلاصه کنیم، آن کلمه "گذشت" است و امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحیه‌ گذشت هستیم.

حجت الاسلام مروی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حفظ وحدت، اظهار داشت: وحدت هنگامی محقق خواهد شد که از خود گذشتگی وجود داشته باشد و چنانچه انسان به دنبال عناوین و کسب موقعیت برای خود و جریان سیاسی خویش باشد، آنگاه وحدتی ایجاد نخواهد شد.

وی اضافه کرد: شهیدان با از خود گذشتگی، استقلال، عزت، آزادی و اقتدار را برای ملت ایران به ارمغان آورند و اگر می‌خواهیم این عزت، استقلال و اقتدار ادامه پیدا کند، باید از خود بگذریم و مبادا در تصمیمات تصمیم‌گیران رأی اسفندماه مد نظر قرار گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تنها خداوند مقلب القلوب بوده و دل‌ها و عزت فقط دست اوست؛ بیان کرد: توجه به هر امری جز حرکت در مسیر جلب رضای الهی شرک، خیانت به انقلاب و خون شهداست.

حجت الاسلام مروی تصریح کرد: انقلاب اسلامی محصول هزار سال مجاهدت و شهادت روحانیت و شیعیان است و هر کسی که با رفتار، کردار و عمل خود موجب آسیب به اعتقاد، اعتماد و باورهای مردم شود، باید پاسخگوی خون شهدای اسلام در طول تاریخ باشد.

وی گفت: پیام شهدا عبور از خود برای خداست و روزی از جان، موقعیت، جایگاه و روزی از رأی و جلب توجه عموم برای رضای خدا و حفظ وحدت باید گذشت و کسی که دل‌بسته خدا باشد، دیگر گرفتار جلب توجه و اقبال دیگران نمی‌شود.

به گزارش ایرنا؛ استان همدان بیش از هشت هزار شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha