تاکید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بر بازآفرینی زندگی در بافت قدیم شیراز

شیراز-ایرنا-در دیدار رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بافت قدیم و تاریخی شیراز بر عزم ملی برای احیا و بازآفرینی آن و جریان یافتن زندگی در این منطقه تاکید شد.

به گزارش ایرنا، روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران استانی و شهری از بافت تاریخی شیراز شامل گذر تاریخی سنگ سیاه،بازارچه فیل و ...بازدید کردند.

حجت‌الاسلام‌ مرتضی آقا تهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید بر اهمیت رسیدگی به این بافت تاریخی تأکید کرد و گفت: در هفته آتی مسائل مطرح شده در این باره را در مجلس شورای اسلامی طرح و جمع‌بندی لازم در خصوص بافت تاریخی شیراز انجام می‌شود تا بتوان قدمی برای شهروندان شیرازی برداشته شود.

شهردار شیراز نیز با بیان اینکه احیا و بازآفرینی بافت ۳۶۵هکتاری تاریخی شیراز نیازمند عزمی ملی است، گفت: باید در بافت تاریخی شرایطی را مهیا کنیم تا زندگی در آن جریان داشته باشد و مردم به این بافت برگردند.

محمدحسن اسدی افزود: باید در بافت تاریخی شرایطی را مهیا کنیم تا زندگی در آن جریان داشته باشد و مردم به این بافت برگردند.

وی به تعامل مسؤولان استانی و مدیریت شهری در باره بهسازی بافت تاریخی شیراز اشاره کرد و گفت: امروز بهترین فرصت است تا با همیاری که وجود دارد این بافت را احیا کرد.

شهردار شیراز ادامه داد: احیا و بازآفرینی بافت ۳۶۵هکتاری تاریخی شیراز نیازمند عزمی ملی است و شهرداری در این راستا اعتباری به مبلغ هزار میلیارد تومان اختصاص داده است.

شهردار منطقه تاریخی شیراز نیز در این بازدید اقداماتی که برای احیا و بازآفرینی بافت تاریخی انجام شده را تشریح کرد.

علی مصلی‌نژاد به مراوداتی که با شهرهایی که بافت تاریخی دارند، اشاره و با بیان اینکه هدف اصلی از احیای این بافت، بهبود زندگی مردم همین منطقه است، گفت: ما مردمان ارزشمندی در این بافت داشته‌ایم و این بافت بستر رویدادهای مهمی بوده است.

به گفته شهردار منطقه تاریخی شهرداری شیراز؛ کسب درآمد در این بافت اولویت نیست و مدیریت شهری برای احیای این بافت هزینه می‌کند.

مصلی‌نژاد با اشاره به کاهش بزهکاری و دیگر آسیب‌های اجتماعی در این بافت به‌ دلیل فعالیت‌های انجام شده شهرداری با مشارکت دیگر دستگاه‌ها گفت: هرجا کار شود، آسیب اجتماعی کم و محو می‌شود.

او تصریح کرد: ۳۶۵هکتار بافت قدیم شیراز نیاز به عزم ملی و تفویض اختیار دارد که احیا و بازآفرینی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha