۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۲۹
کد خبر: 85102213
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

ساواته کاران ملی پوش فارس راهی مسابقات آسیایی شدند

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۲۹
کد خبر: 85102213
ساواته کاران ملی پوش فارس راهی مسابقات آسیایی شدند

شیراز-ایرنا- سه ورزشکار و یک مربی از فارس به همراه تیم ملی ساواته ایران بامداد امروز جمعه ایران  را به مقصد ازبکستان میزبان مسابقات آسیایی، ترک کردند.

نایب رییس کمیته ورزش رزمی ساواته فارس روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سید شهیاد کاظمی در دسته منهای ۶۵ کیلوگرم جوانان، مجید مرادی در دسته به اضافه ۸۵ کیلوگرم بزرگسالان به عنوان نمایندگان فارس در بخش مردان مسابقات آسیایی هستند.

پریا حیدری ادامه داد: همچنین نیکا کریم زاده فرد، نخستین بانوی استان فارسی است که در رده نوجوانان و وزن منهای ۵۶ کیلوگرم راهی مسابقات آسیایی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین وحید سنایی از شیراز به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان در این مسابقات شرکت دارد.

ساواته کاران ملی پوش فارس راهی مسابقات آسیایی شدند
ساواته کاران فارس در مسابقات آسیایی

نایب رییس کمیته ساواته فارس گفت : پیش از اعزام این ورزشکاران به مسابقات آسیایی با رحیم خداجو رییس ورزش و جوانان شیراز دیدارکردند و امیدواریم پس از بازگشت مورد تقدیر اداره ورزش و جوانان قرار گیرند.

به گزارش ایرنا مسابقات ساواته قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا به میزبانی کشور ازبکستان از ۱۵ اردیبهشت تا بیستم همین ماه در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می شود.

رشته ساواته چیست

رشته ساواته یک هنر رزمی است که به آن بوکس فرانسوی هم گفته می شود و ورزشکاران در رینگ بوکس با استفاده از دستکش و ضربات دست و پا به مبارزه می پردازند و این رشته بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد و زیر نظر فدراسیون جهانی است.

این رشته از سال ۸۷ در فارس شروع به کار کرد و طی این مدت وحید سنایی، علی جمالی و سید علی هاشمی و چندین ورزشکار دیگر موفق شده اند مدال طلای آسیا را کسب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha