۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85102166
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرکرد: ایران در عرصه بین‌المللی جایگاه ویژه پیدا کرده است

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: ایران اسلامی در عرصه دیپلماسی و بین‌المللی جایگاه ویژه پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد افزود:جمهوری اسلامی جایگاه والایی در محور مقاومت و منطقه پیدا کرده است و سفر رییس جمهور به سوریه بازتاب جهانی داشته و تلاش دشمن برای کمرنگ کردن این سفر و نتیجه آن، بی‌نتیجه بود.

خطیب جمعه شهرکرد اظهار داشت: باید مردم این شیرینی را با رفتار مسوولان و بالا بردن رضایت‌مندی در داخل کشور بچشند و مسوولان با روی خوش و ارتباط مستمر و مداوم با مردم این شیرینی را به مردم نشان دهند.

نکونام به افزایش تعامل بیشتر مسوولان با مردم تاکید کرد و گفت: دشمنان در شرایط مختلف به دنبال ضربه زدن به نظام هستند و از سلاح‌های مختلف استفاده می‌کند که این سلاح‌های دشمن یکی پس از دیگری از کار افتاده و مردم با بصیرت ایران ،به دشمن میدان ندادند و در برابر دسیسه‌های دشمن ایستادگی کردند.

وی به سلاح تحریم دشمن برای ضربه‌زدن به نظام اسامی اشاره کرد و گفت: سلاح تحریم نیز بی‌اثر مانده و امروز دشمن به دنبال ناامید کردن مردم نسبت به دستاوردهای نظام است.

نکونام افزود: سلاح‌های دشمن یکی پس از دیگری از کار افتاده است، مردم با بصیرت به دشمن میدان ندادند، با ایستادگی سلاح تحریم بی‌اثر شد، امروز سلاح دشمن این است که بر طبل ناامیدی بکوبد و مردم را ناامید کند.

نکونام با اشاره به آیات پایانی سوره ابراهیم که خداوند به پیامبرش می‌فرماید، مردم را از روز عذاب بترسان، مردم در این روز به خداوند می‌گویند که به ما مهلت بدهید و به دنیا برگردانید، اما به آن‌ها گفته می‌شود که عذاب و بلا به تاخیر نمی‌افتد و مهلت تمام شده است، افزود: انسان باید مداوم و مستمر حالت خوف داشته باشد و نگذارد که فرصت‌ها از دست برود.

وی اظهار داشت: انسان‌ها وقتی در حالت سلامتی، جوانی، شادی، نعمت، فراغت و قوت هستند، باید آخرت خود را به دست آورند و در این دنیا تنها سرگرم امور دنیوی نباشند و به دنبال آخرت خود بانشد.

امام جمعه شهرکرد به مسولان تاکید کرد: هم اینک که مسوولان در نظام اسلامی فرصت خدمت دارند باید از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنند و مراقب باشند که فرصت‌ها را از دست ندهند.

به گفته وی، نظام جمهوری اسلامی فرصت خدمت را برای دولتمردان به مردم فراهم کرده است، اگر فرصت از دست برود، گرفتار غصه می‌شویم.

نکونام در ادامه با اشاره به اینکه بیان اینکه نماز به افزایش تقوا در زندگی کمک می‌کند، گفت: نماز برای انجام گناه بازدارندگی دارد، اما این نماز نباید با غفلت همراه باشد، نماز در زندگی ما نور باید ایجاد کند، بکوشیم نماز را با مراقبت و به جماعت اقامه کنیم تا تقوا در ما افزایش پیدا کند.

وی در ادامه به مناسبت‌های این هفته از جمله سالروز تاسیس بسیج سازندگی و جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: اعضای جمعیت هلال احمر خدمات قابل توجهی به جامعه ارائه می‌دهند که این خدمات باید مورد توجه قرار بگیرد و این سازمان مورد حمایت بیشتر قرار گیرد.

به گفته وی، بسیج سازندگی با بسیج کردن گروه‌های جهادی خوش درخشیده و این گروه‌ها خدمات خوبی را در عرصه‌های مختلف در مناطق محروم ارائه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: داوطلبان و امدادگران این جمعیت با ساماندهی و سازماندهی خاص در حوادث به یاری مردم می‌شتابند.

وی اظهار داشت: گروه‌های جهادی و اعضای جمعیت هلال احمر در عرصه‌های مختلف فعالیت دارند باید از این گروه‌ها پشتیبانی کرد و مسوولان هرچه بیشتر این گروه‌های جهادی را پشتیبانی کند و امکانات لازم برای این گروه‌ها را فراهم کنند تا خدمات رسانی بهتر از سوی این گروه‌ها به مردم ارائه شود.

نکونام با اشاره به اینکه نماز جمعه پیوند بین مردم و مسوولان را تقویت می‌کند، گفت: مسوولان برای پاسخگویی بهتر به مردم در میعادگاه‌های نماز جمعه هر هفته میز خدمت برپا کنند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گیرند و با شنیدن مشکلات مردم برای حل مشکلات آنها برنامه ریزی کنند تا رضایمتندی مردم فراهم شود.

امام جمعه شهرکرد افزود: مسوولان و مردم باید برای شنیدن نقدها ظرفیت خود را بالا ببرند و با تحمل بالا به شنیدن نقدها و مطالبات بپردازنند.

وی با تا کید بر اینکه همه آحاد جامعه از یکدیگر مطالبات و نقدهای دارند، گفت: نقد باید ناصحانه باشد و شکننده نباشد و همه باید از نقد استقبال کنیم و مدیر باید تحمل بالا در شنیدن نقد و مطالبات داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: انسان‌ها باید در هر موقعیت و فرصتی که قرار دارند مراقب باشند که فرصت‌ها را از دست ندهند، که این فرصت‌ها قابل جبران نیست.

به گفته وی، در حال حاضر که فرصت‌های خوب مدیریتی و نظام اسلامی در کشور حاکم است و دولتمردان خوب، مردم خوب و بصیر و همیشه در صحنه و جوانان جهادگر و تلاشگرو ارزشی در میدان هستند ،باید از این فرصت‌ها و موقعیت‌های موجود در کشور استفاده کرد که این فرصت‌ها قابل بازگشت نیست.

وی اظهارداشت: مسوولان خودشان را برای خوش رفتاری با مردم آماده کنند، لازمه پیوند بین مردم و مسوولان زبان نرم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha