امام جمعه سمنان: رفع دغدغه کارگران، به عنوان پایه‌های تولید، مورد توجه باشد

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان اینکه کارگران از مولفه‌های مهم در رشد تولید هستند، گفت: رفع دغدغه کارگران مانند پرداخت به موقع دستمزد و تامین امنیت شغلی مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: حمایت از تولید با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی در زمینه تسهیل صادرات و تولید، و کوتاه ‌کردن روند اداری باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به چالش پیری جمعیت و کاهش نرخ جوانی جمعیت، افزود: ضرورت دارد در زمینه فرزندآوری در جامعه بیش از پیش فرهنگسازی شود.

وی با بیان اینکه اردیبهشت ماه علم، فرهنگ، ادب و دانش به واسطه مناسبت‌های مختلف در بزرگداشت علما و مفاخر است، بیان کرد: تعلیم و تربیت و احترام به عالم در دین مبین اسلام جایگاه ویژه دارد.

امام جمعه سمنان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: گسترش علم و فرهنگ لازمه جهاد تبیین و آشکارسازی دسیسه دشمنان است.

وی یادآور شد: حوزه علمیه در جامعه امروز نقشی مهم در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی دارد و نیاز است حوزه علمیه در تربیت علما و افراد برجسته دینی همچون گذشته همچنان نقش‌آفرینی کند.

وی با بیان اینکه غیرت دینی و تعصبی که کورکورانه نباشد در آموزه‌های دینی تجلیل شده است، گفت: شهید حمیدرضا الداغی جوانی با غیرت انسانی و دینی وارد صحنه‌ای شد و اسطوره شدن نام این شهید ثابت کرد غیرت در جامعه وجود دارد و حرکت این شهید درس بزرگی برای بزرگ و کوچک است.

امام جمعه سمنان بیان کرد: غیرت دینی مصداق‌های مختلف دارد و دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و کارگری که در عرصه تولید زحمت می‌کشد، نمونه‌هایی از این دست هستند.

وی با اشاره به شهادت ۲ نفر از کارکنان یکی از مراکز آماد و پشتیبانی سپاه در دامغان، افزود: مردم دامغان با شکوهِ حضور خود در تشییع این شهدا بار دیگر حماسه خلق کردند.

امام جمعه سمنان با اشاره به مسایل و مشکلات شهرکهای مسکن مهر تصریح کرد: پیوست فرهنگی مانند ساخت مسجد و مدرسه، داروخانه و ایجاد سالن‌های ورزشی در مسکن مهر از قبل پیش‌بینی شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به کمبود منابع آب در استان، افزود: رفع مشکل کم‌آبی و تامین آب به ویژه برای بخش خانگی مورد توجه قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha