۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 85102117
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آئین اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت در قرچک برگزار شد

قرچک - ایرنا – آئین اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت در بخش خوانش متن، شعر و نثر در شهرستان قرچک با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز جمعه در سالن همایش‌های کتابخانه ولایت قرچک برگزار شد، از ۲۲ نفر افراد برگزیده و برتر دومین عهدواره چله مهدویت تقدیر شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: با پایان یافتن داوری آثار رسیده به بخش " خوانش متن، شعر و نثر" عهدواره چله مهدویت، ۲۳۰ اثر به بخش رقابت این بخش از عهدواره راه یافته بود که در پایان ۲۲ نفر به عنوان افراد برگزیده انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.
محمود برزگر اظهار داشت: با اعلام فراخوان بخش " خونش متن، شعر و نثر " نخستین عهدواره چله مهدویت که به میزبانی شهرستان قرچک انجام می‌شود، ۵۳۴ اثر از ۳۴۵ شرکت کننده به دبیرخانه این عهدواره از سراسر کشور ارسال شد.
وی تصریح کرد: در دومین دوره از عهدواره چله مهدویت بر فرایند خلق آثار هنری در کنار توجه به محصولات هنری، اولویت دادن به کنشگران مردمی در فضای مجازی، توسعه زمان جشنواره‌های مهدویت، نفش دهی به دبیرخانه‌های تخصصی شهرستان‌ها برای برگزاری رویداد ملی و ترویج آرمان مهدویت در قالب‌های هنری، فرهنگی و رویدادهای میدانی و الگو سازی تأکید شده و اثار ارسالی بر اساس این اهداف توسط هیأت داوران متشکل از مهدی آقابیگی، الهه پیامی و رضا عبدالهی داوری شد که در پایان از مجموع ۵۳۴ اثر ارسال شده، ۲۳۰ اثر به بخش رقابتی این عهدواره راه یافت.
این مسئول خاطرنشان کرد: هر فرد می‌توانست ۳ اثر را به صورت خوانش شعر، داستان، دلنوشته، متن ادبی و کتاب مرتبط با عناوین عهدواره در قالب فیلم ۵ دقیقه‌ای به دبیرخانه عهدواره ارسال کند که با بررسی تمامی آثار، ۲۲ نفر به عنوان افراد برگزیده انتخاب شده و در مراسم اختتامیه با اهدا جوایز نفیسی از آنان تقدیر شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرچک افزود: در نخستین دوره عهدواره چله مهدویت در سال گذشته، ۱۸۷ نفر از سراسر کشور ۲۳۳ اثر را به دبیرخانه بخش " خوانش متن، شعر و نثر" با محوریت حضرت مهدی(ج) و مهدویت ارسال کردند که از این تعداد ۱۴۱ اثر به بخش رقابتی راه یافتند که در نهایت از ۱۲ نفر به عنوان افراد برتر در آئین اختتامیه تقدیر شده بود.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha