۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبر: 85101991
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی قشم: خلیج فارس مواج است

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبر: 85101991
هواشناسی قشم: خلیج فارس مواج است

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم گفت: غالب نقاط خلیج فارس امروز جمعه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) با وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی مواج و متلاطم است، اما دریای عمان با وزش بادهای جنوب شرقی کمی مواج پیش بینی می‌ شود.  

محمد کاملی دیرستانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری و در ساعت های صبح پدیده غالب جزایر استان هرمزگان، مه رقیق صبحگاهی خواهد بود.

وی ادامه‌ داد: در جزایر غربی استان هرمزگان (کیش و لاوان) افزایش سرعت باد در ساعت های بعد از ظهر و شب پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد:توصیه می شود شناورهای سبک و تفریحی از رفت و آمد در این نواحی اجتناب کرده و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در ساعت های بعد از ظهر و شب در ارتفاعات شرقی و شمالی استان هرمزگان، رشد ابر و رخداد رگبار پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی گفت: از فردا شنبه (۱۶ اردیبهشت) جوی آرام بر روی استان هرمزگان حاکم خواهد شد و شرایط برای رفت و آمدهای دریایی نیز مساعد پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: از نظر دمایی در استان، افزایش دمای بیشینه (یک تا سه درجه سلسیوس) مورد انتظار است.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۲ درجه و ۹۴ درصد و شهر قشم را ۲۴ و ۹۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌ النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha