استاندار: شرکت‌های دانش بنیان به حل مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان کمک‌ کنند

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری زاهدان باید به حل مسائل و مشکلات استان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد کرمی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از رویداد دانشجویی کسب و کار و کارآفرینی و در جمع شرکت‌های دانش بنیان، فناور و نوآور پارک علم و فناوری زاهدان اظهارداشت: سیستان و بلوچستان به هیچ وجه استان فقیر ومحرومی نیست اما از ظرفیت‌های خدادادی و موجود آن بهره کافی را نبرده‌ایم.

وی افزود: یکی از مهمترین وظایف و تکالیف اصلی شرکت‌های دانش بنیان، کمک به حل مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان است و فعالان این عرصه باید از پشت میزنشینی فاصله گرفته و کف میدان حضور داشته باشند.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان؛ زمانی که شرکت‌های دانش بنیان در صحنه حضور داشته باشند به صورت تخصصی و دقیق تر می‌توانند نیازمندی‌های استان را احصا و در جهت حل آنها گام بردارند.

وی تاکید کرد: همه اساتید دانشگاه‌ها نیز باید در پارک علم و فناوری شرکت‌های تخصصی فعال و جمع زیادی از دانشجویان را دور هم جمع کرده و به صورت کارگاهی در صدد عملی کردن دروس تئوری دانشگاهی باشند.

کرمی ادامه داد: مدرک گرایی و مدرک محوری می‌تواند یک معضل جدی باشد و هرگز نباید به صرف اخذ یک مدرک تحصیلی، از علوم جدید و بروز کردن خود فاصله گرفت و این امر نیز ضرورت دارد تا هم برای اساتید و هم‌ دانشجویان در نظر گرفته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مواردی که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند اثرگذار باشند در بخش فرآوری محصولات کشاورزی و جلوگیری‌ از خام فروشی مواد معدنی استان است که برای آن باید برنامه ریزی جامع کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha