۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۵۰
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85101898
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر آمریکا در روسیه با شهروند زندانی این کشور دیدار کرد

تهران-ایرنا- لین تریسی، سفیر آمریکا در روسیه، با پال ویلان شهروند آمریکایی بازداشت شده در روسیه که در حال گذراندن دوران محکومیت خود است، دیدار کرد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "ام اس ان بی‌سی", سفارت آمریکا در مسکو در کانال رسمی تلگرام خود نوشت: «پال به‌طور غیرقانونی بیش از چهار سال در روسیه بازداشت و آزادی او همچنان یک اولویت برای دولت آمریکا است. دولت آمریکا به همکاری با مقامات روسیه برای بازگشت سریع پال به کشورش ادامه خواهد داد.

ویلان، تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا، در سال ۲۰۱۸ توسط مقامات روسیه به اتهام جاسوسی دستگیر شد.

به ادعای دیوید ویلان برادر این فرد، پال برای شرکت در مراسم عروسی به مسکو رفته بود.

پال ویلان در سال ۲۰۲۰ مجرم شناخته و به ۱۶ سال کار اجباری در یک اردوگاه موسوم به IK۱۷ در استان دورافتاده موردویای روسیه محکوم شد.

یک مقام کاخ سفید پیش از این اعلام کرد که دولت آمریکا به دنبال گزینه‌های خلاقانه و جدید برای مبادله ایوان گرشکوویچ و پال ویلان است که به اتهام جاسوسی در روسیه بازداشت شده‌اند.

سرویس امنیت فدرال روسیه موسوم به (FSB) به طور رسمی ایوان گرشکویچ خبرنگار دستگیر شده وال استریت ژورنال را به جاسوسی در روسیه متهم کرده است.

بر اساس اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، خبرنگار دفتر مسکو روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال"، به اتهام جاسوسی برای دولت آمریکا و جمع آوری اطلاعات محرمانه دولتی درباره فعالیت مجتمع صنایع نظامی روسیه، تحت بازداشت قرار گرفت.
چاک شومر رهبر اکثریت و میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا در بیانیه‌ای مشترک بی‌سابقه‌ای از روسیه خواستند ایوان گرشکوویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال را آزاد کند.

وزیر امور خارجه آمریکا ۱۳ فروردین ماه نیز در تماسی تلفنی با همتای روس خود خواستار آزادی «ایوان گرشکویچ» خبرنگار دستگیر شده وال استریت ژورنال در مسکو شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha