۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۴۵
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85101741
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تدوین سند توسعه گردشگری شادگان در دستور کار است

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۴۵
کد خبر: 85101741
تدوین سند توسعه گردشگری شادگان در دستور کار است

آبادان - ایرنا - معاون سازمان محیط زیست گفت: تدوین سند توسعه گردشگری جهت رونق اقتصادی منطقه در دستور کار این سازمان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن ذوالجودی پنجشنبه در بازدید از تالاب بین المللی شادگان اظهارکرد: باتوجه به سفر اخیر رئیس جمهور به استان خوزستان سند توسعه شادگان با محوریت توسعه گردشگری در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: برای تهیه سند توسعه شادگان نیاز به هماهنگی سایر وزارت خانه ها بخصوص وزارت گردشگری است.

معاون سازمان محیط زیست گفت: سند گردشگری در سند آمایش تالاب شادگان بسیار توصیه شده است زیرا رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را به همراه دارد.

ذوالجودی بیان کرد: مسلما رعایت قوانین در تهیه توسعه گردشگری شادگان اولویت سازمان محیط حفاظت از محیط زیست است.

وی افزود: تالاب بین المللی شادگان از جمله مناطق بی نظیر گردشگری در کشور است که با امیدواریم سایر نهادها و مردم در تهیه سند توسعه گردشگری همراهی لازم را داشته باشند.

ذوالجودی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان شادگان در حوزه‌های مختلف اظهارکرد: با توجه به ظرفیت‌های شادگان، این شهرستان می‌تواند نقش پررنگی در رونق اقتصادی کشور داشته باشد.

تالاب بین المللی شادگان از طریق خورهای متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود و با آب شیرین، لب‌شور و ‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی فراهم می آورد؛ به دلیل هوای معتدل در فصل زمستان، محل زیست بیش از ۱۱۰ گونه گیاهی، ۱۷۴ گونه پرنده بومی و مهاجر شامل گیلانشاه و اردک مرمری، ۳۶ گونه پستاندار، سه گونه دوزیست و ۹ گونه خزنده است.



تالاب شادگان، بزرگ‌ترین تالاب ایران است که ترکیبی از سه تالاب شادگان، خورموسی و خورالامیه است.مساحت این تالاب حدود ۴۰۰ هزار هکتار است که با رودهای کارون و جراحی و همچنین جزر و مدهای خلیج‌ فارس تغذیه می‌شود.

یکی از مناطق حفاظت شده توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست تالاب شادگان است که به‌عنوان پناهگاه بین‌المللی حیات وحش شادگان معروف است، این تالاب در سال ۱۳۵۴ شمسی در فهرست تالاب‌های با اهمیت جهانی رامسر سایت ثبت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha