۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۴۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85101740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایان سفر رئیس دستگاه قضا به کردستان

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۴۱
کد خبر: 85101740
پایان سفر رئیس دستگاه قضا به کردستان

سنندج- ایرنا- رئیس قوه قضاییه روز پنجشنبه بعد از سفری یک روزه و پرکار، دقایقی پیش، سنندج را به مقصد تهران ترک کرد؛ سفری که ارمفان آن اختصاص ۱۸۷ میلیارد تومان برای رفع کم و کاستی‌های دستگاه قضایی استان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای صبح پنجشنبه در صدر هیاتی عال قضایی به استان کردستان سفر کرد و در فرودگاه سنندج مورد استقبال استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

وی در فرودگاه سنندج بررسی مسائل اقتصادی کردستان در سالی که به عنوان مهار تورم و رشد تولید نام گرفته در کنار اشتغال و امنیت سرمایه‌گذاری را از جمله اهداف سفر خود به این استان اعلام کرد.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: در این سفر کوتاه خدمت به مردم را مدنظر خواهیم داشت و در کنار آن از بخش هایی از دستگاه قضایی استان سرکشی و مشکلات را بررسی خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه مسائل اقتصادی کردستان در صدر اهداف برنامه‌های سفر قرار دارد، تاکید کرد: مسائل اقتصادی کردستان، اشتغال و امنیت سرمایه سرمایه گذاری در این سفر بررسی و در حد توان با کمک مجلس و دولت سیزدهم برای رفع مشکلات قدم خواهیم برداشت.

پایان سفر رئیس دستگاه قضا به کردستان

دیدار با قضات و کارکنان دادگستری کردستان

رئیس قوه قضاییه سپس در جمع قضات و کارکنان دادگستری کردستان حاضر شد و گفت: این استان از آغاز انقلاب تاکنون خدمات زیادی به نظام کرده و فداکاری های زیادی از خود نشان داده و از انسان های فرهیخته و مواهب الهی و طبیعی زیادی هم برخوردار است.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: کردستان شاعران و ادیبان برجسته و انسان های بسیار باصفا و با وفا در طول انقلاب یعنی از آغاز انقلاب تا امروز داشته است و حقیقتا خدمات برجسته ای هم برای استان و کشور و دفاع از میهن و مرزها و خنثی کردن توطئه های دشمنان داشته اند.

وی با بیان اینکه امروز مسئله فرهنگ بسیار مهم است، افزود: مسئله امنیت و به ویژه اقتصاد در کشور مهم است و دشمن به این قسمت چشم دوخته تا با ایجاد مشکلات اقتصادی مردم را تحت فشار قرار دهد و به زعم باطلش به اهدافش برسد.

رییس قوه قضاییه به این هم اشاره کرد که باید تلاش کنیم معیشت مردم را با دید و افق بازتری نگاه کنیم و موانع تولید هر چه زودتر در کردستان برطرف، از ظرفیت های موجود به طور کامل استفاده و واحدهای تولیدی راکد یا نیمه فعال هم احیا شود.

پایان سفر رئیس دستگاه قضا به کردستان

حضور در جمع دانشجویان

رئیس قوه قضاییه بعد از آن در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه کردستان حضور یافت و اظهار کرد: اولویت کاری قوه قضاییه بر ۲ اصل مبارزه ریشه‌ای، مجدانه، همه‌جانبه و اصولی و علمی با فساد و تامین امنیت سرمایه‌گذاری برای کمک به رشد تولید و اشتغال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای افزود: ما امروز اولویت کاری خود در قوه قضاییه را بر این ۲ اصلی در راستای کمک به رشد تولید و اشتغال و معیشت مردم‌ متمرکز کرده‌ایم لذا از شما دانشجویان نیز درخواست می‌کنیم تا ما را در تحقق اهداف‌مان یاری رسانید.

رئیس دستگاه عدلیه اضافه کرد: ما در قوه قضاییه می‌خواهیم در عین مبارزه همه‌جانبه و اصولی با فساد، از امنیت سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران مولد حمایت به عمل آوریم و این حمایت‌مان به گونه‌ای باشد که عاری از هرگونه شائبه تبعیض و رانت و تضییع حقوق کارگر باشد.

پایان سفر رئیس دستگاه قضا به کردستان

دیدار با اقشار مختلف مردم

دیدار با اقشار مختلف مردم سومین برنامه رئیس دستگاه قضا در سفر به کردستان بود.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در این دیدار گفت: درست است که اگر دشمنی دشمن نبود بیشتر رشد می کردیم و اگر توانایی دولت بیشتر بود و مدیریت بهتری داشتیم، موفقیت بیشتری کسب می کردیم ولی با همین وضع موجود بیایم هر کدام در مسوولیتی های مختلف، همفکر باشیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم برخی مسائل مهم امنیتی، اقتصادی و اجتماعی را هرچه سریع‌تر و خارج از نوبت، مورد رسیدگی قرار دهیم.

پایان سفر رئیس دستگاه قضا به کردستان

حضور در میان علما و روحانیون

رییس قوه قضاییه در ادامه برنامه های سفر یک روزه خود به کردستان دیداری با روحانیون و ائمه جمعه و جماعات استان داشت.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای اظهار کرد: شورای افتای اهل سنت اهمیت ویژه‌ای دارد و باید جدی گرفته شود چرا که فعالیت افرادی که در آن حضور دارند، می تواند سرنوشت، اعمال قوانین و روند احکام قضایی را تغییر دهد.

وی یادآور شد: اگر فتوای شورای افتا، متقن و شفاف باشد زمینه‌ساز حل و فصل بسیاری از مشکلات خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اعضای شورای افتا، مسوولیت شرعی، قانونی، دنیوی و اخروی را در نظر بگیرند افزود: در این زمینه تجهیزات مورد نیاز تامین خواهد شد و تلاش می‌کنیم درگاهی برای ارتباط مستقیم درباره نیازمندیها و سوالات ایجاد شود.

پایان سفر رئیس دستگاه قضا به کردستان

شرکت در جلسه شورای اداری

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای امروز همچنین در جلسه شورای اداری کردستان حضور یافت و گفت: درک مشترک مدیران و دستگاه‌های مختلف از اشکالات، ظرفیت‌ها و راهکارها، باعث می‌شود با همین اعتبارات و بودجه های فعلی، مشکلات موجود برطرف شود.

وی تاکید کرد: همدلی و همفکری مسئولان کردستان برای حل مشکلات استان بی نظیر بوده و همین عاملی برای توفیق و کمک به مردم است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مردم وقتی تلاش و همدلی مسوولان را ببینند وارد عرصه همیاری می‌شوند، افزود: دیدیم که تلاش دشمن با بصیرت مردم در ماههای اخیر خنثی شد.

حجت الاسلام اژه‌ای یادآور شد: مردم فرهنگی کردستان، نسبت به مسائل نظام جمهوری اسلامی حساس هستند و در خنثی کردن توطئه دشمن و دفع شر تروریستها و تکفیری‌ها نقش آفرینی کرده و امروز شایسته بهترین خدمات هستند.

پایان سفر رئیس دستگاه قضا به کردستان

اختصاص ۱۸۷ میلیارد تومان به کردستان

نشست خبری و تشریح دستاوردها، پایان بخش سفر رئیس قوه قضاییه به کردستان بود.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در این نشست اظهار کرد: برای کسری‌های موجود، تجهیز ساختمان‌ها و احداث مکان‌های جدید مورد نیاز زیرمجموعه های دستگاه قضایی استان، ۱۸۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی افزود: این اعتبار تا پایان سال سال جاری و غیر از بودجه متعارف، از طریق مرکز و با کمک استانداری کردستان، برای رفع کم و کاستی ها در بحث تجهیزات ساختمان ها از جمله پزشکی قانونی و سازمان ثبت اسناد و املاک، تامین خواهد شد تا ضیق مکان تا حدودی برطرف شود.

رئیس دستگاه قضا به گلایه مردم بخاطر کمبود دفاتر خدمات قضایی در استان اشاره کرد و افزود: قرار شد ۱۴ دفتر خدمات قضایی در ۱۰ نقطه استان اضافه شود.

حجت الاسلام اژه ای اشاره ای هم به کمبود قضات و کارکنان در برخی دادگستری های استان داشت و ادامه داد: برخی از کارمندان زیرمجموعه دستگاه قضا در زمینه ابلاغ های خود مشکل دارند که قرار شد برطرف شود.

دادستان کل کشور، وزیر دادگستری، برنامه معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، معاون سیاسی قوه قضاییه، معاون راهبردی دستگاه قضا، معاون حقوقی قوه قضاییه، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رئیس سازمان بازرسی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، رئیس سازمان زندان‌ها، رئیس سازمان پزشکی قانونی و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه نیز امروز با حضور در شهرستان‌های مختلف، مشکلات و وضعیت قضایی و غیرقضایی را از نزدیک بررسی کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha