قصه پُرغصه ۲ ورزشگاه شیراز با عزم جدی کمیسیون فرهنگی مجلس به سرآمد   
چمن ورزشگاه پارس شیراز پس از چندین سال سبز شد

شیراز-ایرنا- عزم جدی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای تکمیل ورزشگاه ۵۰ هزار پارس و سالن ۶ هزار شهید سلیمانی شیراز موجی از خوشحالی در دل علاقه مندان به ورزش در فارس ایجاد کرد تا این قصه پرغصه به سرآید.

به گزارش خبرنگارایرنا، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس که برای شرکت در یکصد سی و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه به شیراز سفر کرده بودند به همراه معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان از ورزشگاه پارس شیراز بازدید کردند.

حضور وزیر ورزش و جوانان در مجلس

دستاورد سفر نمایندگان مجلس به شیراز برای این ۲ ورزشگاه بزرگ شیراز بسیار پربار بود چرا که مقرر شد در جلسه روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه که با حضور وزیر ورزش در مجلس برگزار می شود، مشکلات این ۲ ورزشگاه مطرح و به خواسته چندین ساله مردم فارس پایان داده شود چرا که وعده های عملی نشده در گذشته موجب بی اعتمادی مردم و علاقه مندان به ورزش در فارس شده بود.

مصوبه سفر دولت سیزدهم به فارس

آیت الله رییسی پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ در راس هیاتی متشکل از بعضی از اعضای کابینه و مسئولان ارشد در هفتمین سفر استانی به فارس سفر کرد؛ آیت‌الله رییسی در این سفر استانی ضمن بازدید از تعدادی واحدهای تولیدی و پروژه‌های عمرانی این استان در شهرستان‌های فارس پای درد دل مردم نشست.

رهاورد سفر استانی دولت سیزدهم برای فارس ۱۱۴ مصوبه با بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار با هدف گره‌گشایی از مسایل و مشکلات این استان و شتاب بخشی به طرح‌های اولویت‌دار و پروژه‌های نیمه تمام فارس بود.

قصه پُرغصه ۲ ورزشگاه شیراز با عزم جدی کمیسیون فرهنگی مجلس به سرآمد   
بازدید وزیر ورزش و جوانان از سالن ۶ هزار نفره شیراز

اعتبار برای تکمیل سالن ۶ هزار نفره

۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ بود که حیدر صفرپور مدیرکل وقت ورزش و جوانان فارس در مصاحبه با ایرنا اعلام کرد: با دستور استاندار و پیگیری های انجام شده مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سالن ۶ هزار نفری سردار شهید سلیمانی شیراز اختصاص یافت.

پایان اردیبهشت ماه انجام مناقصه

وی اضافه کرد: با توجه به تامین بودجه در جلسه ای که با شرکت توسعه وزارت ورزش داشتیم مقرر شد پایان اردیبهشت ماه سال جاری مناقصه این سالن بازگشایی و عملیات اجرایی هم از خردادماه آغاز شود.

صفرپور همچنین در مورد تکمیل ورزشگاه ۵۰ هزاری پارس شیراز هم گفت: اعتبار تجهیز گیت های ورودی و سیستم صوتی تامین شده و تجهیز دوربین های مدار بسته این ورزشگاه در اولویت های بعدی قرار دارد.

همدلی نمایندگان مجلس و استاندار فارس برای تکمیل ۲ ورزشگاه بزرگ شیراز

اما سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس با اظهار خوشحالی نسبت به نگاه کلان حاکمیت درمورد تکمیل و بهره برداری این ۲ ورزشگاه روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگارایرنا گفت: با همگرایی و همدلی نمایندگان مجلس،شرکت توسعه و تجهیز وزارت ورزش و پیگیری جدی استاندار فارس به زودی شاهد بهره برداری این ۲ ورزشگاه که می تواند میزبان مسابقات بین المللی باشد، خواهیم بود.

محمد مهدی سرفرارشکوهی ادامه داد: رویکرد جدید مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز وزارت ورزش و جوانان ستودنی و قابل امیدوار است تا روند تکمیل این ۲ ورزشگاه سرعت گیرد تا علاقه مندان به ورزش به ویژه جوانان در فارس که سالهاست منتظر استفاده از این ورزشگاه ها هستند، خوشحال شوند.

وی اضافه کرد: ورزشگاه پارس شیراز پس از آن ناملایمات که با افتتاح ناقص صورت گرفت این امیدواری وجود دارد تا به صورت واقعی و به زودی به بهره برداری برسد.

قصه پُرغصه ۲ ورزشگاه شیراز با عزم جدی کمیسیون فرهنگی مجلس به سرآمد   
بازدید وزیر ورزش و جوانان از ورزشگاه پارس

بهترین دستاورد، حضور وزیر ورزش در مجلس

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در مورد بهترین دستاورد سفر نمایندگان مجلس به شیراز چه بود، تاکید کرد: در سفر نمایندگان مجلس به شیراز مقرر شد روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه که وزیر ورزش و جوانان میهمان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس است مشکل این ۲ ورزشگاه شیراز برای همیشه حل و فصل شود.

قصه پُرغصه

سرفراز شکوهی افزود: همچنین قرار شد سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه با مدیر شرکت توسعه و تجهیز وزارت ورزش و جوانان جلسه ای داشته باشیم تا روند تکمیل این ۲ ورزشگاه بزرگ شیراز که تبدیل به قصه پر غصه شده است، شتاب گیرد.

وی تاکید کرد: این نکته مهم باید مدنظر قرار گیرد چرا که امروز در شرایطی هستیم که بین وزارت ورزش و جوانان، استاندار فارس، شرکت توسعه و تجهیز و نمایندگان مجلس همدلی و عزم ملی به وجود آمده است تا این ۲ ورزشگاه تکمیل و به بهره برداری برسد.

قصه پُرغصه ۲ ورزشگاه شیراز با عزم جدی کمیسیون فرهنگی مجلس به سرآمد   
مراسم افتتاح سالن ۶ هزار نفره شیراز

تاریخچه ورزشگاه ۵۰ هزار نفری شیراز

به گزارش خبرنگار ایرنا، در سال ۱۳۷۴ که فوتبال فارس حال و روز خوبی داشت،جرقه ساخت یک ورزشگاه بزرگ در شهر شیراز زده شد که ابتدا قرار بود این ورزشگاه در شهرک صدرا در شمال غرب شیراز ساخته شود اما این امر میسر نشد.

پس از آن بحث ساخت این ورزشگاه به منطقه شهرک گلستان شیراز و جایگاه نمایشگاه کنونی باز هم در غرب شیراز کشیده شد و با وجود کلنگ خوردن در این منطقه،این مکانها هم تغییر کرد و کار به منطقه سوم در جنوب شیراز کشیده شد.

در سال ۱۳۷۶ در زمانی که غلامرضا صحراییان استاندار فارس بود، احداث این ورزشگاه جدی تر شد و کلنگ ساخت آن در جنوب شهر شیراز و در منطقه ای به نام میانرود برای همیشه به زمین زده شد.

در این سال ها آنچه باعث شده کار ساخت این ورزشگاه به تاخیر بیفتد، بودجه های کم و عدم تخصیص به موقع آن بوده که همین امر سبب شد کار ساخت این ورزشگاه طولانی و به قول برخی مردم به اثر باستانی تبدیل شود.

قصه پُرغصه ۲ ورزشگاه شیراز با عزم جدی کمیسیون فرهنگی مجلس به سرآمد   
عنوان

انتظار ها به پایان رسید، ورزشگاه تکمیل نیست

سرانجام انتظارها به پایان رسید و ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز (در منطقه میانرود) پس از۲۱ سال انتظار، بهار ۹۶ با حضور وزیر وقت ورزش و جوانان افتتاح شد اما این پایان کار نبود چرا که به گفته مسئولان ورزش، این ورزشگاه با عجله افتتاح شده بود و شرکت توسعه و تجهیز وزارت ورزش و جوانان مجری این طرح باید ورزشگاه را تکمیل می‌کرد.

سالنی که بدون آب و برق و گاز افتتاح شد

همچنین سالن ورزشی ۶ هزار نفری شیراز که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به شیرازدر سال ۱۳۸۷ است ، ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۰ در دولت دوازدهم پس از ۱۳ سال با حضور معاون وقت وزارت ورزش و جوانان بدون تأسیسات آب و برق و گاز افتتاح شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha