۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۱۱
کد خبرنگار: 5200
کد خبر: 85101651
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر آموزش و پررش: تکریم جایگاه معلم مهمترین رسالت جامعه است

رباط کریم – ایرنا، معاون آموزش متوسطه وزات آموزش و پرورش گفت: تکریم جایگاه ارزشمند معلم یک وظیفه همگانی و رسالتی مهم برای جامعه است.

به گزارش ایرنا، مهدی کاظمی عصرپنجشنبه در آئین گرامیداشت روز معلم با اشاره به مقام والای شهید مطهری اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و شهادت معلم بزرگ و فیلسوف عالی‌مقام شهید مرتضی مطهری در ۱۲ اردیبهشت این روز را به عنوان روز معلم نامگذاری و برنامه‌های مختلفی در تکریم مقام معلمان توسط اقشار مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: این ایام فرصت خوبی است تا همه ما بیش از گذشته قدردان تلاشها و زحمات خالصانه معلمان زحمت کش و گرانقدر که مسئول تربیت نسل آینده و معماران آینده کشور هستند باشیم.

کاظمی به نقش معلمین در تربیت نسل آینده اشاره و خاطر نشان کرد: فرهنگیان و معلمان پرچمدار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند ومهمترین وظیفه در کشور را که تربیت نسل آینده و نیروی انسانی هست را برعهده دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: ما در مسیرتمدن مبین و شکوفایی اسلامی هستیم و مهمترین عامل در این مسیر نیروی انسانی است که در نظام تعلیم و تربیت به دست معلمین تربیت خواهدشد، از این رو مسئولیت معلمان بسیار سنگین ودارای جایگاه رفیعی هستند چون تربیت نسل و آیند سازان کشور را برعهده دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه معلمان پرورش دهنده معانی بلند انسانیت در نهاد دانش آموزان هستند بیان داشت: نقش معلم نه تنها آموختن دانش و مهارت بلکه پرورش دهنده نگرش و ذهنیت درست نسبت به انسانیت اخلاق و معنویت در نهاد دانش آموزان است، نقشی که معلم در ذهن و دل دانش آموزان، کودکان و نوجوانان حک می کند تا روزهای پایانی عمر هر فرد همراه با او خواهد بود و اینها همه اهمیت و جایگاه معلمان را نشان می دهد و طبیعتا همه ما موظف هستیم در راستای تکریم جایگاه معلم تلاش کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هدف اصلی رتبه بندی را ارتقای کیفیت در نظام تعلیم و تربیت اعلام و تاکید کرد: قانون رتبه‌ بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در دولت سیزدهم با حمایت رئیس جمهور در اولویت کار دولت قرارگرفت و هدف از رتبه بندی، ارتقای کیفیت و ایجاد عدالت آموزشی در مدارس به ویژه در مدارس عادی دولتی است.

وی مدیران مدرسه را محور اصلی و معلمان را بازوان اجرا سازی سند تحول بنیادین در مدارس دانست و تصریح کرد: همه دستگاه ها موظفند در اجرا سازی سند تحول نقش ایفا کنند و در این مسیر مدیران و معلمان مدارس نقش کلیدی دارند و به جز نقش آموزشی درعرصه توجه به تربیت ونسل آینده وظیفه مهمی بر عهده دارند.

همچنین در حاشیه این آئین امید احمدی فرماندار شهرستان رباط کریم ضمن تکریم و گرامیداشت مقام والای معلمان خاطرنشان کرد: معلمان و فرهنگیان شایسته بهترین و زیباترین تقدیرها هستند و این تجلیل ها نباید محدود به روز معلم و هفته معلم باشد و همیشه باید یاد و خاطره معلمان بی ادعا در عرصه تعلیم و تربیت را گرامی داریم همه ما مدیون زحمات این آینده سازان جامعه هستیم.

وی افزود: دستگاه تعلیم و تربیت نقش بسیار مهمی را در جامعه بر عهده دارد و آن هم آموزش و پرورش نسل آینده است همه ما باید به جایگاه معلمان بیش از بیش توجه کنیم و تلاش کنیم مسائل و مشکلات معلمان را برطرف سازیم تا معلمان به جز موضوعات ومسائل آموزش و تربیت دانش آموزان، دغدغه دیگری نداشته باشند.

فرماندار رباط‌کریم ادامه داد: آموزش و پرورش تولید کننده نیروی انسانی از لحاظ علمی برای ساخت کشور است و همه‌ وظیفه داریم دغدغه‌های معلمان را برطرف سازیم.

احمدی خاطرنشان کرد: شهرستان رباط کریم مرکز مسکن دولتی ایران است و قبلا در موضوعات مختلف از جمله اخذ زمین برای ساخت مسکن برای فرهنگیان شهرستان توسط مسئولان کوتاهی شده است ودر دولت مردمی جایگاه ویژه و خاصی برای فرهنگیان قائل شده وفرهنگیان با تشکیل تعاونی در آموزش و پرورش برای خانه دار کردن معلمان شهرستان قدم بردارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha