روایت شاعران کرمانشاهی از دیدار با رهبر معظم انقلاب

کرمانشاه – ایرنا - نشست محفل ادبی بیستون با موضوع بازخوانی دیدار شاعران کرمانشاهی با رهبر معظم انقلاب با حضور مسئولان و شاعران آیینی و انقلابی استان در کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دیدار جمعی از شاعران و اساتید زبان و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، سنتی است که هرساله در نیمه ماه مبارک رمضان و در شب میلاد مبارک کریم اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

این دیدار امسال نیز چهارشنبه، ۱۶ فروردین‌ماه همزمان با شب میلاد مبارک امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

در این دیدار برخی از شاعران آیینی استان کرمانشاه نیز حضور داشتند. این شاعران روایت های خود را از این دیدار ماندگار، در نشست محفل ادبی بیستون که اداره کل کتابخانه های عمومی برگزار کرد، بیان کردند.

روایت شاعران کرمانشاهی از دیدار با رهبر معظم انقلاب

به همین مناسبت شاعران کرمانشاهی حاضر در دیدار با رهبر معظم انقلاب در نشستی در اداره کل کتابخانه های عمومی استان حضور یافتند و این حضور را روایت کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در این نشست ضمن خیر مقدم به شاعران و مسئولین فرهنگی در این جلسه بیان داشت: شاعران ارزنده ای در استان کرمانشاه داریم که باید بیشتر دیده شوند و امروزه جایگاه شعر نه تنها در حوزه ادبیات بلکه در موضوع ادبیات مقاومت دارای جایگاه ارزشمندی است و شاعران ما در طول تاریخ با کلمات و ادبیات زیبای خود در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان ایستاده اند و حماسه خلق کردند.

«معصومه حسنی خونسار» افزود: شاعران بزرگی در طول تاریخ با اشعار خود همیشه در قلب و یاد مردم زنده مانده اند، پس اثرگذاری و ارزشمند بودن شعر را تاریخ ثابت می کند.

شعر رسانه ای ماندگار است

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نیز گفت: این جلسه برای بازخوانی دیدار شاعران با رهبر انقلاب برگزار شده است.

«رضاکریمی» بیان داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب نکات مهمی درباره حقیقت شعر داشت و ایشان گفتند شعر تنها رسانه‌ی اثرگذار عالم بوده و در ادامه به ویژگی ماندگاری شعر اشاره کرده که آن را از هنرهای تصویری معاصر برتری می بخشد.

وی افزود: نکته بعدی مکمل همین بحث است که شعر فارسی حکیمانه بوده است و اینکه اهمیت شعر در دوران تاخت و تاز مغول وار دشمن قرار گرفته و اکنون مغولان معاصر دوباره حمله کرده اند.

این مدرس دانشگاه در پایان تاکید کرد: در مورد حقیقت شعر باید تاکید شود که در آیات پایانی سوره شعرا تدبر کنیم تا بهتر بفهمیم که حقیقت حکیمانه شعر چگونه آن را ماندگار کرده و ما را در مقابل هجوم مغول ایمن می کند.

رد یک شایعه/ هیچ سکه ای دریافت نکرده ایم

«اصغر عظیمی‌مهر»، یکی از شاعرانی بود که در دیدار مقام معظم رهبری با شاعران حضور داشت، دیداری که در نیمه ماه مبارک رمضان برگزار شد و حال و هوایی خاص و به یادماندنی را برای مهمانان این دیدار به یادگار گذاشت.

این شاعر کرمانشاهی در خصوص دیدار شاعران با مقام معظم رهبری گفت: هر ساله در نیمه ماه مبارک رمضان، مقام معظم رهبری دیداری با شاعران دارند که بنده توفیق داشتم برای یازدهمین بار در این دیدار حضور داشته باشم.

وی گفت: متأسفانه شایعاتی در مورد اینکه به ما صله و سکه داده می شود از سوی رسانه های بیگانه مطرح شده که هرگز صحت نداشته و تنها هزینه ایاب و ذهاب مدعوین پرداخت شده است.

عظیمی‌مهر همچنین گفت: در مورد مکانیزم انتخاب شاعران برای این دیدار صمیمی انتقاداتی را به دست اندرکاران داشتم و به مسئولان مربوطه انتقال دادم، هر چند با حضور آقای "قزوه" در سالهای اخیر انتخاب مدعوین گسترده تر شده است.

«محنا امیری» شاعر شرکت کننده در این دیدار نیز، گفت: این دیدار برای من نکات مفیدی داشت و فضای خوبی بر جلسه حاکم بود. نکاتی که رهبر معظم انقلاب درباره شعرهای سروده شده می گفتند دقت ایشان را نشان می داد که چقدر به ظرافت ها و جزئیات توجه می کنند.

وی ادامه داد: در این دیدار شاعران اشعاری با موضوعات مختلف در محضر رهبر انقلاب می خوانند و در دیدار امسال فرصت شد حدود ۳۵ نفر اشعار خود را بخوانند و مقام معظم رهبری با دقت اشعاری که خوانده می شد را گوش می دادند و موارد و نکاتی را مطرح می فرمودند.

«ابوالفضل عزیزی»، فرزند مرحوم "احمد عزیزی" و از شاعران شرکت کننده در آن دیدار نیز، گفت: این دیدار بسیار خوبی بود و بسیاری از مسئولان ارشد فرهنگی کشور هم در آن حضور داشتند. به نظرم جای بعضی از شاعران خوب کرمانشاه در دیدار خالی بود که در این مورد با بعضی از مسئولین مذاکراتی داشتم.

نماینده حوزه هنری کرمانشاه هم گفت: نکات مطرح شده در این دیدار را به اطلاع تصمیم گیران اصلی خواهیم رساند.

«محسن عزتی» افزود: بعضی از شاعران کرمانشاهی که اکنون در این دیدار شرکت می کنند در سال های گذشته توسط ما معرفی و شناسانده شدند.

وی افزود: در چند سال اخیر انتخاب شاعران از طرف استان نبوده است و از مرکز افراد انتخاب می شوند.

در این برنامه فیلم تعدادی از شعرخوانی های دیدار شاعران پخش شد و تعدادی از شاعران حاضر در جلسه نیز به شعرخوانی پرداختند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha