۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۲۴
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85101470
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

همایش عارضه‌یابی مشاغل و رشد کسب و کار در سبزوار برگزار شد

سبزوار- ایرنا- همایش عارضه‌یابی مشاغل و رشد کسب و کار در سبزوار سه‌شنبه‌شب به منظور بهبود کسب و کارها و افزایش تولید در فرهنگسرای امام رضا (ع) این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رییس صندوق کارآفرینی امید سبزوار در این همایش گفت: این رویداد که با حضور فعالان کسب و کارو جوانان جویای کار برگزار شد گامی بزرگ برای کمک به حرکت و جهاد اقتصادی است که مهار تورم و رشد تولید و نیز امیدآفرینی در سازمان ها، شرکت ها، کارخانجات، اصناف و عموم مردم از اهداف اصلی آن است.

قاسم کیقبادی تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید که یکی از متولیان پرداخت تسهیلات اشتغال است طی حدود ۲ دهه گذشته از پنج هزار طرح اشتغال با بهره پایین در سبزوار حمایت کرده است.

وی افزود: یکی از موانع راه در سالهای اخیر به بهره وری کامل نرسیدن طرحهای اشتغال و بروز برخی انحرافات در اعطای تسهیلات بوده است از این رو با هدف ارتقای بهره وری تصمیم گرفته شد مشاوره کسب و کار در صندوق ایجاد شود.

رییس صندوق کارآفرینی امید سبزوار گفت: این صندوق برای رفع مشکلات و حمایت از فعالان ایجاد کسب و کارها با همیاری دانشگاهها و ارائه مشاوره، زمینه افزایش بهره وری را ایجاد می کند.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید سبزوار سال گذشته ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی به ۲۳۵ نفر در این شهرستان پرداخت که این رقم نسبت به سال‌های پیش چهار برابر شده است.

یک مشاور رشد کسب و کار در حوزه کارآفرینی نیز در این همایش گفت: یکی از نگرانی ها در شهرستان سبزوار با وجود ظرفیت های فراوان بیکاری جوانان است.

مهدی پسندیده افزود: از طریق همایش عارضه یابی مشاغل و رشد کسب و کار اطلاعات و داده های کافی به جوانان جویای کار ارائه می شود تا در مسیر ایجاد حرفه و شغل، مسیر آزمون و خطا را در پیش نگیرند.

وی تصریح کرد: برخی جوانان با وجود نداشتن آگاهی لازم وارد حوزه کسب و کار می شوند لذا برای کاهش این آسیب ها با همیاری صندوق کارآفرینی امید این همایش برگزار شد که نقشه راهی برای فعالان کسب و کار و امیدآفرینی و کسب نتیجه مطلوب در این حوزه باشد.

وی با بیان اینکه در ارتقای کسب و کار، ارزیابی و شناخت از مهمترین اهداف این حوزه است، گفت: نبود بازار فروش یکی از موانع این بخش است که با اتکا به اقتصاد مقاومتی و آموزش فرآیندهای کسب و کار می توان این موانع را برطرف کرد.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha