ناهماهنگی میان دستگاه‌ها مهمترین مانع اشتغال در دزفول است

دزفول- ایرنا- رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر دزفول ناهماهنگی میان دستگاه‌های مختلف را از مهمترین موانع اشتغال در این شهرستان دانست و گفت: این شورا با برگزاری نشست‌هایی مشترک میان کارآفرینان موفق، جوانان و دستگاه‌های موثر در امر اشتغال، به دنبال انسجام بخشی و رفع موانع تولید است.

به گزارش ایرنا، علیرضا زمانی‌راد روز پنجشنبه در دومین نشست انتقال تجربه کارآفرینان موفق دزفول در سالن همایش‌های مرکز فرهنگی دفاع مقدس این شهر، با اشاره به کارآفرین‌های بزرگ و موفق در این شهرستان افزود: برگزاری نشست‌های انتقال تجربه کارآفرینان موفق شهرستان با هدف تسهیل در ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید به طور مستمر ادامه می‌یابد.

وی هدف از این نشست‌ها را برطرف کردن موانع پیش روی کارآفرینان و انتقال تجربه برای علاقه‌مندان به این بخش دانست و ادامه داد: برای نخستین بار کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر دزفول به منظور شناسایی نیازها، کمبودها و نواقص بخش‌های مختلف اقتصادی دزفول و ارایه راه حل‌های لازم برای برون رفت از این مسائل ایجاد شد.

زمانی راد با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی شورای شهر دزفول در ۱۰ کارگروه مختلف به دنبال مانع زدایی از تولید و اشتغال در این شهر است، گفت: دزفول با وجود همه ظرفیت‌های کم نظیر خود دارای ضعف‌های اساسی و جدی در بخش اشتغال است که باید با ایجاد انسجام به دنبال تسهیل کارآفرینی در این شهرستان بود.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر دزفول گفت: دزفول دارای ظرفیت های بزرگی است که فعال کردن آنها می‌تواند مشکل بیکاری را در این شهرستان برطرف کند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی اشتغال دزفول در نشست‌های انتقال تجربه کارآفرینان دعوت شده اند تا ضمن شنیدن درد دل کارآفرینان با ایجاد میزهای خدمت بستر لازم برای حل مسایل کارآفرینان و علاقه‌مندان برای حضور به کارآفرینی فراهم شود.

ایجاد ۲ هیات عالی سرمایه گذاری در دزفول

سخنگوی شورا و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول نیز با اشاره به ایجاد ۲ هیات عالی سرمایه گذاری در این شهر گفت: هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری و هیات عالی سرمایه گذاری فرمانداری دزفول با هدف مشترک و کارهای متفاوت ایجاد شده است.

علیرضا مجدی نسب ادامه داد: خوشبختانه در دزفول مشکلی برای سرمایه وجود ندارد ولی بزرگترین مشکل این شهرستان تاخیر بسیار زیاد در صدور مجوز است که هیات عالی سرمایه گذاری فرمانداری، تسهیل در صدور مجوز را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به حمایت از تمام ایده‌های سرمایه گذاری در این شهرستان افزود: بانکی از ایده‌ها در هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری وجود دارد که کارآفرینان و علاقه‌مندان به سرمایه گذاری امکان بهره گیری از این ایده‌ها را دارند.

مجدی نسب بیان کرد: اگر کارآفرینی با مشکل مجوز و تسهیلات مواجه است به هیات عالی سرمایه گذاری فرمانداری مراجعه کند و اگر مشکل مجوز و تسهیلات ندارد و به دنبال ارایه ایده و یا ایده گرفتن و ورود به سرمایه گذاری است می‌تواند از کمک‌های هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری دزفول استفاده کند.

تجربه کارآفرینان موفق گره گشای راه جوانان در مسیر تولید است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه نشست‌های انتقال تجربه کارآفرینی به دنبال گره گشایی از اشتغال و معرفی ظرفیت های بزرگ موجود در این شهرستان است، گفت: این نشست برای مدیران، کارآفرینان و کسانی که به دنبال ایده برای کارآفرینی هستند، مفید است.

حجت الاسلام مهدی حاجی جعفر نمازی افزود: ایده شکل گیری نشست‌های انتقال تجربه به کارآفرینی توسط کمیته جوانان و به همت کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر دزفول محقق شده است.

وی ادامه داد: تجربه کارآفرینان موفق گره گشای راه جوانان در مسیر تولید است به همین دلیل این نشست‌ها می‌توانند سرآغاز فصل جدید در مسیر اشتغال در دزفول باشند.

تعداد شرکت‌های دانش بنیان دزفول به ۱۰ شرکت افزایش یافت

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دزفول نیز در این نشست انتقال تجربه را یکی از رویدادهای مهم بخش تجارت دانست و گفت: موانع، تجربه‌ها، شکست‌ها و دستاوردهای کارآفرینان موفق برای کسانی که علاقه‌مند به گام گذاشتن در این مسیر هستند، بسیار مفید است.

مهدی هودگر با بیان اینکه استفاده از تجربه سایر کارآفرینان می‌تواند گره گشای بسیاری از موانع تولید باشد، افزود: مشورت گرفتن، شبکه سازی، شناخت فعالان و توان فنی و علمی واحدهای تولیدی مشابه، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و همچنین بهره گیری از ظرفیت‌های علمی پیش نیاز کارآفرینان برای ورود به حوزه تولید است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ شرکت دانش بنیان در سطح شهرستان دزفول فعالیت دارد، ادامه داد: فرآیند دانش بنیان شدن شرکت‌های شهرستان دزفول با کندی طی می‌شود که با توجه به وجود شرکت های قوی و به روز با سرعت بخشی به این فرآیند امکان جهش در تعداد شرکت‌های دانش بنیان دزفول در امسال وجود دارد.

به گزارش ایرنا استان خوزستان به ویژه شمال آن با ظرفیت‌های گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی و منابع طبیعی، آب و انرژی، معادن و خطوط ارتباطی گسترده و همچنین سیل عظیم دانش آموختگان دانشگاهی می‌تواند به عنوان الگوی توسعه در کشور ایفای نقش کند.

در حاشیه این نشست میزهای خدمتی با حضور دستگاه‌های مختلف دخیل در امر تولید و اشتغال به منظور پاسخگویی به سوال و درخواست جوانان و کارآفرینان حاضر در این نشست برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha