نماینده مجلس: رسانه ها مرجعیت خبری را در دست گیرند

تبریز - ایرنا - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرجعیت خبری در دوران فراوانی خبر بسیار مهم است از رسانه ها خواست تا مرجعیت خبری را در دست بگیرند تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، روح الله متفکرآزاد روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از پروانه انتشار و نخستین شماره روزنامه ۶ زبانه در تبریز اظهار کرد: بازگشت به دوران مرجعیت خبر در حال رخ دادن است و اگر رسانه ها صادقانه و عالمانه به تولید خبر بپردازند به طور یقین مرجعیت خبر را به دست می آورند و در دوران آشفته رسانه و اطلاع رسانی، برنده رقابت می شوند.

وی با بیان اینکه برخی رسانه ها در دنیا علیه همدیگر تهاجم فکری به راه انداخته اند و به طور سازمان یافته اخبار را سانسور می کنند، گفت: بر اساس دیدگاهی که در علم رسانه وجود دارد در دوران انفجار اطلاعات امکان سانسور از بین رفته در حالی که در دیدگاه جدیدتر، عنوان می شود که بهترین سانسور در این دوران قابل اعمال است و در عصری که در کسری از ثانیه میلیاردها تولید محتوا صورت می گیرد و پخش می شود امکان تشخیص اخبار درست از نادرست وجود ندارد و این همان سانسور خبری است.

متفکر آزاد گفت: در عصر حاضر، تولید انبوه خبر از یک واقعه، همان سانسور خبری است و با توجه به اینکه امروز جهت گیری در رسانه ها آشکارتر از گذشته شده برای اینکه بتوانیم از سانسور خبری جلوگیری کنیم باید به روش سنتی و دوران رسانه متعهد برگردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه بالای تبریز در بسیاری از حوزه ها اشاره کرد و افزود: آذربایجان و تبریز قلب تپنده قفقاز است و اینکه چرا نمی توانیم با این همه قدمت در منطقه پیرامونی تاثیرگذار باشیم قابل بررسی است و باید بدانیم که اگر اثرگذار نباشیم تاثیر پذیر خواهیم شد.

متفکر آزاد ادامه داد: متاسفانه به دلیل برخی تفکر ها مورد تبریز و آذربایجان در داخل کشور و برخی محافل دشمن به تبریز و آذربایجان طمع کرده غافل از اینکه آذربایجان و تبریز برای ایران مشروطه و مردم سالاری را به ارمغان آورده است و در دوران دفاع مقدس لشکر 31 عاشورا حماسه ها آفریده و سوسنگرد توسط همین بزرگمردان آذربایجان آزاد شد.

وی افزود: در تاریخ گذشته کشور همیشه آذربایجان همواره برای دفاع از ایران در هر نقطه ای از کشور با جانفشانی وارد عمل شده است و دفاع مقدس نمونه بارز آن است.

وی تفکر جدایی اسلام از ایران که از سوی عده ای سلطنت طلب مطرح شده و می شود را باطل عنوان کرد و گفت: مگر می شود شجاعت مردان آذربایجان و سپاه عاشورا در دفاع از ایران و اسلام را نادیده گرفت مگر می شود کار بزرگ آذربایجان برای ایران اسلامی را نادیده گرفت.

متفکر آزاد ادامه داد: وطن پرستی مردمان آذربایجان زاییده اسلام انقلابی است و ایران با ورود اسلام، گام در تمدنی نوین گذاشت، ایران منهای اسلام قابل تصور نیست و معنی ندارد زیرا با نبود اسلام، تسبیح قومیت و هویت های قومی که حول محور اسلام در ایران جمع شده اند از هم متلاشی می شود.

وی با بیان اینکه سلطنت طلبی در ایران از اول زایشی نادرست بود، گفت: آذربایجان همواره در طول تاریخ برای قدرت و ارتقای ایران تلاش کرده و مظهر تمامیت ایران بوده است، آذربایجان جدای از ایران نیست و نخواهد بود و می تواند تفکر و گفتمان انقلاب را در کشورهای پیرامون ایران بسط دهد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم روزنامه سراسری و بین المللی ۶ زبانه سهند آذربایجان به زبان های فارسی، ترکی آذربایجانی، ترکی استانبولی، عربی، انگلیسی و کردی به مدیر مسوولی ایرج سلطانی رونمایی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha