۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85101435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون توسعه شورای حل اختلاف قوه قضائیه: تولید داخل حمایت و تقویت شود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه شورای حل اختلاف کشور که در معیت رییس قوه قضائیه به استان کردستان سفر کرده است در بازدید از کارخانه آب معدنی "تینو" و گاوداری هزار راسی دیواندره بر تقویت و حمایت از تولید داخلی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام صادقی صبح امروز پنجشنبه در این بازدید در جریان وضعیت و نحوه فعالیت این کارخانه و گاوداری قرار گرفت و بر تقویت و حمایت از تولید داخلی تاکید کرد.

کارخانه آب معدنی "تینو"در دامنه‌ کوه تاله‌سوار، حوضه‌ آبخیز روستای دباغ در نزدیکی روستای "قلعه ریحانه" قرار گرفته‌ است وپس از ۲۲ ماه تعطیلی با حمایت دستگاه قضایی استان احیا شده و در حال حاضر بیش از ۳۰ نفر به طور مستقیم در آن مشغول به کار هستند.

این کارخانه در شیفت اول به میزان ۳۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم دارد که از جوانان بومی استفاده شده است و در اوج فعالیت با ۲ خط بسته‌بندی، تولیدی به میزان ۹هزار بطری یک و نیم لیتری و ۱۲هزاز بطری نیم‌لیتری در ساعت کار می‌کند.

طرح گاوداری هزار راسی شیری دیواندره نیز که مورد بازدید حجت الاسلام دکتر صادقی قرار گرفت، با مشارکت و حمایت بانک کشاورزی در حال احداث است.

این واحد تولیدی با حمایت هزار و ۶۴۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در حال ساخت است.

ظرفیت تولید این گاوداری ۱۲ هزار تن شیر در سال خواهد بود و بابهره برداری از این طرح میزان تولید سالانه شیر در شهرستان دیواندره که یکی از قطب‌های دامداری استان است به ۴۴ هزار تن خواهد رسید.

رئیس قوه قضاییه در بیستمین سفر استانی خود، صبح امروز پنجشنبه (۱۴ اردیبهشت) در صدر هیات عالی قضایی وارد سنندج شد. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، در بدو ورود به فرودگاه سنندج مورد استقبال استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مسئولان استان قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha