۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۵۵
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85101413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه اندازی اداره امور تصفیه و ورشکستگی خوزستان به منظور حمایت از تولید افتتاح شد

اهواز- ایرنا- مدیر کل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضاییه گفت: اداره امور تصفیه و ورشکستگی دادگستری خوزستان به منظور حمایت از تولید و جلوگیری از بیکاری کارگران و پرداخت به موقع مطالبات صاحبان واحدهای صنعتی در اهواز افتتاح شد.

گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از دادگستری خوزستان، محمد علی نوابی در آیین افتتاح این اداره در اهواز بیان کرد: رسیدگی به پرونده‌های مربوط به موضوع ورشکستگی مراحل پیچیده‌ای دارد و باید تفاوت میان ورشکستگی واقعی و ورشکستگی صوری برای قضات رسیدگی کننده به این پرونده‌ها محرز شود تا بتوانند رأی مناسب در این خصوص را صادر کنند.

وی ادامه داد: تحقق این امر نیاز به نیروی انسانی متخصص و متعهد و فضای مناسب دارد که امیدواریم با مدیریت خوبی که در استان خوزستان وجود دارد به این هدف دست یابیم.

نوابی افزود: باتوجه به مشکلات اقتصادی موجود و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر حمایت از اقتصاد و تولید، مبنای کار در این اداره بر آن قرار گرفته است که از تعطیلی واحدهای تولیدی پیشگیری شود و در همین راستا اختیار هدایت واحدهای تولیدی ورشکسته به این اداره محول شده است.

مدیر کل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضاییه اظهار کرد: در سال گذشته در همین راستا ۱۳۸ کارخانه با ۱۲ هزار و ۶۰۰ کارگر فعال نگه داشته شد.

نوابی با بیان اینکه استان خوزستان بیست و سومین استانی است که اداره تصفیه امور ورشکستگی در آن افتتاح شده است، گفت: ایجاد شعبه ویژه این بخش در دادسرا، محاکم بدوی و تجدیدنظر استان خوزستان برای رسیدگی به این دست از پرونده‌ها از الزاماتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان در این آیین بیان کرد: یکی از محورهای مهم سند تحول و تعالی قوه قضاییه بحث تخصصی شدن امور قضایی و رسیدگی‌ها است و این شعب تخصصی باید در مرکز استان و سایر حوره‌های قضایی شهرستان‌ها راه‌اندازی شود.

علی دهقانی ادامه داد: باتوجه به موقعیت اقتصادی، صنعتی و کشاورزی خوزستان و ضرورت رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان، فعالیت اداره تصفیه امور ورشکستگی و ستاد اقتصاد مقاومتی در رسیدگی بهتر به این مشکلات و رفع موانع تولید اثربخش می‌باشد.

وی افزود: تسلط به قوانین و مقررات اقتصادی به‌ویژه در بحث ورشکستگی برای قضات و کارکنان شاغل در این اداره بسیار ضروری است و برای ارتقای دانش کارکنان این اداره در استان، با آموزش‌های موثر و مستمر نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا خدمت‌رسانی بهتر و شایسته‌تری به مردم استان صورت گیرد.

خوزستان با داشتن ۲ هزار واحد صنعتی یکی از قطب های تولیدی و صنعتی کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha