توسعه اقتصاد دریامحور، یکی از مهمترین استراتژی‌های شیلات کشور است

خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان شیلات ایران گفت: توسعه اقتصاد دریامحور با هدف رونق فعالیت های شیلاتی، افزایش اشتغال و درآمد در کشور ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید حسین حسینی روز پنجشنبه در دومین روز همایش سراسری مدیران شیلات استان های کشور اظهار کرد: باید اقتصاد دریا محور به عنوان یکی از استراتژی های اصلی در شیلات مورد توجه قرار گیرد چراکه باتوجه به اقلیم کشور، زمینه های لازم برای توجه به این حوزه فراهم است اما تاکنون اقدامات لازم در این خصوص انجام نشده است.

وی ادامه داد: باید اقدامات لازم نسبت به بازتعریف برنامه‌ها و سیاست های کلان شیلات صورت گیرد؛ همچنین شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم شود؛ بنابراین کمیته سرمایه‌گذاری با ارایه راهکارهای مختلف و ایجاد انگیزه با سرمایه‌گذاران رایزنی کند.

حسینی استفاده از ظرفیت های گسترده شیلات را نیازمند همکاری بین بخشی دانست و بیان کرد: ارایه گزارش‌ها از سوی مدیران استانی مهم است؛ همچنین توجه و توسعه به مکانیزاسیون و ارتباط استان با ستاد مرکزی بسیار با اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه طرح موضوع از سوی مسوولان شیلات استان‌ها باید به صورت جدی پیگیری شود، اظهار کرد: نظارت و دقت در حسن انجام کار ضروری است؛ بنابراین هر آنچه که خارج از سامانه سماک انجام شود جرم محسوب می‌شود و مسوولان باید به این مهم توجه کنند.

وی افزود: ۹۵ مصوبه در چهار کارگروه همایش ۲روزه استانی مدیران شیلات کشور تصویب شد که ارجاع این مصوبات از سوی استان ها به دبیرخانه و اقدامات عملیاتی باید در دستورکار قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha