۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲
کد خبر: 85101163
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار یزد : سیاست قطعی استان ویلایی سازی واحدهای نهضت ملی مسکن است

یزد - ایرنا - استاندار یزد در خصوص نحوه اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: سیاست حتمی و قطعی استان بر ویلایی سازی این واحدها است که از سوی دولت نیز مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش روز پنجشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی افزود: تیم اصلی مجری پروژه های نهضت ملی مسکن که راه و شهرسازی، معاونت عمرانی استاندار و بنیاد مسکن است همه پای کار هستند تا پروژه‌های ویلایی استان با سرعت به پیش برود.
فاطمی در خصوص گزارش وزارت راه و شهرسازی در شورای عالی مسکن کشور در خصوص روند پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن گفت: در این گزارش استان یزد در انتهای لیست قرار گرفته بود و این امر منجر به حضور بازرسان این مجموعه در استان شد که به اذعان همه بازرسان سرعت پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان یزد بسیار خوب است و مواردی که به استان امتیاز پایین داده شده، مربوط به کارهایی است که در شورای عالی معماری و شهرسازی باید انجام شود و این بخش خارج از اراده استان است.
وی با بیان اینکه بازرسان بر مخدوش بودن گزارش قبلی تأکید داشتند، تصریح کرد: در ارزیابی‌های جدید این پیشرفت‌ها لحاظ می‌شود و به اذعان بازرسان استان یزد یکی از بهترین استان‌ها در حوزه پیگیری پروژه‌های نهضت ملی مسکن بوده و گزارش آن نیز به رئیس جمهور و سایر اعضای شورای عالی مسکن کشور اعلام شده است.
فاطمی در خصوص نحوه اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در استان یادآور شد: ویلایی سازی دستور رئیس جمهور برای استان یزد بوده و این دستور در استان دنبال می شود، البته ملاحظاتی از سوی وزارت‌ راه و شهرسازی برای طرح ویلایی‌سازی ذکر شده که این موارد در طراحی پروژه‌ها اعمال می شود.
وی افزود: در نشست شورای مسکن استان مسائل مربوط به زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن از جمله تامین آب، برق، گاز و مخابرات بررسی شد و همه مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی کامل خود را برای اجرای این زیرساخت‌ها اعلام کردند.
فاطمی در خصوص تهیه خانه برای خانواده‌های بالای سه فرزند گفت: سیاست‌های جوانی جمعیت در استان پیگیری می‌شود و در سایت‌های جدید برای افراد واجد شرایط در طرح جوانی جمعیت واحد مسکونی مناسب در نظر گرفته می شود.

تاکنون ۱۲۵ هزار و ۶۶۳ خانوار در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۶ هزار و ۵۱۷ متقاضی تایید نهایی شدند، از این افراد ۱۷ هزار و ۱۰۷ نفر نسبت به افتتاح حساب اقدام کردند و برای این تعداد ۱۱ هزار و ۹۹۱ پروژه تخصیص داده شده که طراحی و عملیات اجرایی آن آغاز و در حال انجام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha