استاندار: مصوبات سفر رییس‌جمهور یکی از سندهای توسعه و پیشرفت چهارمحال و بختیاری است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با گرامی‌داشت روز شوراها گفت: مصوبات سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم یکی از سندهای توسعه و پیشرفت استان به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری شامگاه چهارشنبه در همایش شوراهای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مردم ما انسان‌هایی شایسته هستند که علاوه بر جنگ هیبریدی و رسانه‌ای دشمن علیه جمهوری اسلامی، در میدان ایستادند و از انقلاب اسلامی ایران دفاع کردند.

وی قدردانی از زحمات مردم در بخش‌های مختلف را ضروری دانست و افزود: به‌طور میانگین سالانه یک انتخابات در دوران فعالیت جمهوری اسلامی در کشور برگزار شده است.

حیدری حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌های مختلف را اعلام پشتیبانی آنان از جمهوری اسلامی اعلام و تصریح کرد: این مهم نشانه بصیرت، فهم و شعور بالای مردم همیشه در صحنه ایران و چهارمحال و بختیاری است.

وی اظهار داشت: اعضای شوراهای اسلامی و مسوولان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری با وحدت، همدلی و تعامل نسبت به شناسایی مشکلات مردم مناطق مختلف استان و تلاش برای رفع آن اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اعضای شوراهای اسلامی استان تولید ایده برای توسعه و پیشرفت،مردم‌داری، خدمتگزاری، خلاقیت، ابتکاری و نوآوری به قشرهای مختلف را به‌طور جدی در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: مسوولان ارشد و مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری حداقل سه مرتبه سفر رسمی به هر شهرستان داشته‌اند.

حیدری ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی را ضروری اعلام و تصریح کرد اعضای شوراهای اسلامی پیگیری مستمر مطالبه‌های مردم، نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها، دقت در انجام امور به‌منظور پرهیز از بروز انحراف در شهرداری‌ها، تسهیل در جذب اعتبارات و ارائه خدمات صادقانه به مردم را به‌طور جدی در دستور کار قرار دهند.

وی یادآور شد: اعضای شوراهای اسلامی چهارمحال و بختیاری منافع مردم، انقلاب و کشور را به منافع شخصی ترجیح ندهند و به‌دنبال اجرای طرح‌های توسعه‌ای و رفع مشکلات اجتماعی با هدف راه‌اندازی طرح‌های عام‌المنفعه باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برش اعتباری شهرستان‌های این استان برای توزیع اعتبارات ملی، استانی و مصوبه‌های سفر رییس‌جمهور به استان تهیه و به فرمانداران ابلاغ می‌شود.

وی گفت: در دولت سیزدهم پنج مصوبه برای توسعه و پیشرفت چهارمحال و بختیاری به تصویب اعضای هیات دولت رسید که باید تمامی فعالیت‌های آب‌رسانی، عمرانی، جاده، کشاورزی، گردشگری و بهداشت و درمان به مردم اطلاع‌رسانی شود.

حیدری به تلاش‌های دشمن برای ترویج نااُمیدی در جمهوری اسلامی اشاره و تاکید کرد: در ساخت نهضت ملی مسکن رتبه نخست کشوری را داریم و انتظار است روند احداث این طرح سرعت گیرد.

وی افزود: تهیه طرح جامع آب پایدار در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و آشامیدنی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی به‌ویژه افزایش زمین‌های چمن استان در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت که در این طرح از اعتبارات تهاتر نفت بهره‌گیری شد.

وی یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه در بخش بوم‌گردی‌ها و گردشگری سلامت باید با سرعت پیگیری و اجرایی شود.

حیدری با اشاره به وجود ۳۰ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم اظهار داشت: در مرحله نخست توسعه سطح گلخانه‌های استان‌ در وسعت ۵۰۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری، بودجه هر شهرستان به اندازی یک‌سال بودجه استان است که تحول بزرگی ایجاد می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری توجه به مبلمان و زیباسازی شهری را ضروری اعلام و تاکید کرد: برای طرح‌های فرهنگی استان اعتبارات قابل‌توجهی در دولت سیزدهم اختصاص یافت.

وی افزود: شوراهای اسلامی چهارمحال و بختیاری در نشست‌های شورای اداری شهرستان‌های استان عضو و دعوت شوند.

حیدری تصریح کرد: اقداماتی که در حوزه آب‌رسانی، جاده‌کشی، تصویب اعتبارات و سایر موارد انجام شده اتفاقی نبوده و با پیگیری، چانه‌زنی و ممارست انجام شده که توفیقات کسب شده نتیجه کار گروهی و جهادی است.

وی یادآور شد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا چهارمحال و بختیاری نظارت بر جذب کامل اعتبارات تخصیص یافته به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان را در دستور کار قرار دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون ۵۰ درصد مشکل آب چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف با عملیاتی و سدهای گهرو، آقبلاغ، باباحیدر و بیدکان نهایی شده است.

وی با اشاره به جهاد آب‌رسانی در چهارمحال و بختیاری همزمان با فعالیت دولت سیزدهم گفت: سال گذشته ۱۲ شهر کشور مجوز ماده ۲۳ برای اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب دریافت کرد که از این تعداد هشت روستا مربوط به چهارمحال و بختیاری است.

حیدری تاکید کرد: برای جاده‌های چهارمحال و بختیاری در سال گذشته از محل اعتبارات ماده ۲۳، ماده ۵۶ تهاتر نفت دریافت شد که نقش مهمی در تسریع روند توسعه استان دارد.

وی افزود: توسعه صنعت، کشاورزی، اشتغال خانگی در دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفت و رتبه اشتغال چهارمحال و بختیاری از جایگاه دوم کشوری به رده ۱۶ بهبود یافت.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حضور هُلدینگ‌های سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی، سازمان بازنشستگی کشوری و قرارگاه امام حسن (ع) از دیگر پیگیری‌های مستمر مسوولان ارشد استان در مدت فعالیت دولت سیزدهم است.

حیدری یادآور شد: از گروه‌های مختلف جهادی، معتمدان، ریش‌سفیدان، صاحب‌نظران و افراد تأثیرگذار برای اجرای طرح‌های مختلف در مناطق شهری و روستایی بهره‌گیری شود.

نشست استاندار چهارمحال و بختیاری با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا استان به‌منظور گرامی‌داشت روز شوراها و رسیدگی به خواسته‌های مردم در شهرکرد برگزار شد.

در این نشست هر کدام از رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های ۱۱ گانه چهارمحال و بختیاری به مدت پنج دقیقه مطالبه‌ها، دیدگاه‌ها، پیشنهادها، نظریه‌ها، انتقادهای سازنده خود را مطرح و بیان کردند.

این نشست در راستای گسترش فعالیت‌های اجتماعی و در ادامه جلسات نخبگانی استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha