استاندار: سه‌هزار میلیارد تومان وام رونق تولید در استان سمنان پرداخت شد

سمنان-ایرنا- استاندار سمنان گفت: بیش از سه‌هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان در راستای حمایت از کارگران و اشتغالزایی در سال گذشته پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدرضا هاشمی شامگاه چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با کارگران در سالن اجتماعات استانداری افزود: طی ۱۸ ماه گذشته حتی یک واحد تولیدی در استان سمنان تعطیل نشد و با همت دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌های استانی بیش از ۸۰ واحد تولیدی راکد با اشتغالزایی برای بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به چرخه تولید بازگشت که این اقدامات از مصداق‌های حمایت از جامعه کارگران است.

وی بیان کرد:حفظ اشتغال کارگران در اولویت مسوولان نسبت به اشتغال جدید است و با سیاست‌های دولت سیزدهم و برنامه‌های استان سمنان بیش از ۸۰ واحد ۱۰۰ درصد راکد احیا شد و ایده احیای واحدهای راکد از استان ارایه و از سوی نهاد ریاست جمهوری به سراسر کشور ابلاغ شد.

هاشمی تصریح کرد: برای احیای واحدهای تولیدی راکد در استان سمنان ستادی با حضور دستگاه قضا، دستگاه‌های نظارتی، بازرسی، دانشگاه و بخش خصوصی تشکیل شد و با همت این ستاد واحدهایی که نزدیک به ۱۱ سال تعطیل بود، دوباره فعال شد.

حفظ کارگر امری مهم است و مورد توجه است

استاندار سمنان یادآور شد: طبق اعلام سازمان آمار نرخ بیکاری در استان سمنان بعد از ۱۸ سال به کمترین میزان یعنی ۵/۷(پنج و هفت دهم) درصد رسید که آمار خودگویای تلاش‌ها در اشتغالزایی و حمایت از کارگران است.

وی افزود: کارگران قشر زحمتکش هستند که دغدغه معیشت، مسکن و پرداخت قسط وام دارند و باید قانون به نفع کارگر تفسیر و کارفرما نیز حمایت شود.

استاندار سمنان گفت: آمادگی وجود دارد زمین برای ساخت مسکن کارگری با شرایط ویژه به واحد تولیدی واگذار شود.

هاشمی با بیان اینکه کم‌آبی و پیری جمعیت ۲ چالش اساسی در استان سمنان است، گفت: سمنان دومین استان خشک کشور است.

ارتقای رضایت‌مندی جامعه کارگری اولویت اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان در سال ۱۴۰۲

جعفر کاشانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: این اداره‌کل رفع دغدغه‌های کارگران در زمینه های مختلف مانند تامین معیشت، امنیت شغلی، مسکن و ارتقای رضایت‌مندی را در سال ۱۴۰۲ با اهتمام ویژه پیگیری می‌کند.

به گزارش ایرنا، استان سمنان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۳ درصد جامعه کارگری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha