۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۵۶
کد خبر: 85100648
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

اختصاص آرد سهمیه ای به ۲۰۰ نانوایی آزادپز شهرستان تبریز

تبریز- ایرنا- فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه جهت رفاه حال مردم و حمایت از اشتغال نانوایان در سال گذشته به بیش از ۲۰۰ واحد نانوایی آزاد پز آرد سهمیه ای دولتی اختصاص یافت، گفت: نانوایانی که تا پایان سال ۱۴۰۱ پروانه دریافت کرده اند برای تخصیص سهمیه به سازمان غله کشور معرفی شده اند.

علی جعفری آذر روز چهارشنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات نانوایی های شهرستان تبریز، با بیان بر اینکه نانوایان زحمتکش ترین قشر جامعه هستند که شبانه روز تلاش می کنند، ادامه داد: به جد پیگیر مسایلی که از سوی نانوایان مطرح می شود، هستیم.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات، گفت: افزایش سهمیه آرد نانوایان شهرستان را به صورت جدی از طریق استانداری پیگیر هستیم و در این خصوص نیز مکاتبات لازم با وازارتخانه های مربوطه انجام شده است.

وی اعلام کرد: تنها استانی هستیم که پیشنهاد اجرای طرح یکسان سازی نرخ نان را به مسوولان مربوطه کشوری اعلام کرده ایم و پیگیر تک نرخی کردن قیمت نان در شهرستان تبریز هستیم.

فرماندار شهرستان تبریز گفت: دولت به منظور جبران بخشی از هزینه های تولید نان ، روزانه به میزان ۳۰ درصد مبلغ کارمزد به حساب نانوایان واریز می کند.

وی با اشاره به اینکه اکثر نانوایان مقررات را رعایت می کنند، گفت: هر نانوایی که ساعت پخت را رعایت نکند و یا تعطیلی خودسرانه داشته باشد از طریق سامانه و یا بازرسی حضوری جریمه خواهد شد.

جعفری آذر با تاکید بر اینکه عرضه خارج از شبکه آرد به هر دلیلی جرم محسوب می شود، گفت: اگر آرد تحویلی به نانوایان به نان تحویل شود حتما مازاد مصرف نیز وجود خواهد داشت.

در این جلسه تعدای از نانوایان به بیان مشکلات و مسایل خود از جمله نبود بیمه، کمبود سهمیه آرد، عدم افزایش قیمت نان پرداختند.

از ۶هزار و ۳۰۰ واحد نانوایی یارانه ای فعال در آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۳۰۰ واحد نانوایی در شهرستان تبریز به مردم خدمات ارایه می دهند .

.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha