۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85100463
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

امام جمعه سمنان: به مطالبات کارگری درست و بحق رسیدگی شود

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: مطالبات کارگران در بخش‌های مختلف، درست و بحق است و باید رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی روز چهارشنبه در دیدار جمعی از اقشار مختلف جامعه کارگری استان سمنان به مناسبت هفته کار و کارگر، با بیان اینکه مطالبات جامعه کارگری، مطالباتی درست، بحق و منطقی است اظهار کرد: مسایلی نظیر بیمه کارگران ساختمانی، امنیت شغلی و مشکلات رفاهی و معیشتی موضوعات مهمی است که مسئولان موظفند برای رفع آن‌ها تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، ایجاد رفاه نسبی را حق طبیعی کارگران و آحاد مردم دانست و خاطرنشان کرد: متولیان بخش کارگری، رفع دغدغه‌های معیشتی کارگران را بطور مستمر پیگیری کنند.

وی با یادآوری دوران تحصیل خود در هنرستان، به اهمیت مهارت آموزی در حوزه کار و کارگری اشاره کرد و گفت: شان و منزلت کارگر در دین مبین اسلام و فرمایشات معصومین(ع) بی نظیر و غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه اسلام کارگران را مجاهدان راه خدا می‌داند افزود: در حالیکه کارگران در غرب، عنصری برای افزایش سود سرمایه‌داران تلقی می‌شوند، دین اسلام کارگران را هم ردیف پیامبران می‌داند.

امام جمعه سمنان نیروی انسانی توانمند را مهمترین سرمایه هر کشوری عنوان کرد و گفت: اینکه پیامبر اکرم(ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زند، به خوبی نگرش اسلام به موضوع کار و کارگر را بیان می‌کند.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال به عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» تصریح کرد: امروز رفع مشکلات اقتصادی مهمترین اولویت مسئولان است که رفع مشکلات اقتصادی نیز به توان و اراده کارگران گره خورده است. بار اصلی مهار تورم و رشد تولید بر دوش کارگران عزیز قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، پیشرفت نظام اسلامی در بخش تولید و اقتصاد را مرهون زحمات کارگران دانست و با ابراز نگرانی از کمبود نیروی کار در استان افزود: تربیت نیروی کار ماهر یکی از مشکلات مهم بخش تولید در استان سمنان است.

وی، فرهنگ‌سازی برای ترویج کار و کارآفرینی در استان سمنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: فرهنگ کار، تلاش و مسئولیت‌پذیری به طور ویژه در دین اسلام مورد توجه قرار گرفته است.

در ابتدای این دیدار، تعدادی از نمایندگان اقشار مختلف کارگری به طرح مشکلات و مسائل خود پرداختند که توجه به مسائل معیشتی و اقتصادی کارگران، پایین بودن امنیت شغلی در برخی مشاغل کارگری، پوشش بیمه‌ای ضعیف جامعه کارگری، بی‌توجهی به بیمه کارگران ساختمانی، و کم‌توجهی متولیان امر به مشاغل سخت و زیان‌آور، بخشی از این مباحث بود.

به گزارش ایرنا، ۷۳ درصد از جمعیت ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان را جامعه کارگری تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha