۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85100336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه‌ها تاب آوری جامعه را برای گذر از مشکلات اقتصادی بالا ببرند

سنندج- ایرنا- سرپرست هماهنگی معاونت امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، رسانه ها به عنوان مرجع اطلاع‌رسانی، تاب آوری جامعه را برای گذر از رفع مشکلات بالا ببرند

به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد قادرزاده روز چهارشنبه در جلسه بررسی نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۱ و راهکارهای توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال و بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در سنندج اظهار کرد: رسانه ها در کنار بیان واقعیت‌ها و وضعیت موجود و مشکلات، در جامعه امیدآفرینی و دلگرمی ایجاد کنند تا شرایط برای رفع مشکلات فراهم شود.

وی رسانه‌ها را تریبون اصلی آگاه سازی عنوان کرد و افزود: به طور طبیعی تمایل به شغل فیزیکی (به ویژه بخش کشاورزی) کاهش یافته و نیروی کار کم داریم و برای رفع این مشکل و ایجاد تعادل، نیازمند اقدامات مفید هستیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان سهم اشتغال بخش کشاورزی را بالا اعلام کرد و آن را نشان از عدم توسعه یافتگی دانست و ادامه داد: بیشترین اشتغال بخش کشاورزی استان از زراعت به وجود می آید که نشان می دهد کشش تولید در بخش کشاورزی به سمت افزایش حرکت می کند ولی در حوزه باغداری و دامداری سنتی این کشش وجود ندارد.

قادرزاده با اشاره به اینکه میانگین زمین های آبی استان ۱۲ درصد و این رقم در کشور ۴۰ درصد است، یادآور شد: باید دلایل عدم اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی منشا یابی کرد و براساس آن راهکار ارائه داد.

وی یادآور شد: هر چه جلوتر می‌رویم با توجه به رشد تکنولوژی، میانگین تعداد ساعات کارگری کم می‌شود، چراکه معیار ساعت کار نیست مهم کسب درآمد است که البته در کشورمان تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان افزود: باید خدمات را به درب منازل برد و جوانان دانش آموخته در رشته های مدیریت بازرگانی، اقتصادی و جامعه‌شناسی به این شغل‌ها که فعالیت‌های نوین هستند بپردازند.

قادرزاده از رسانه‌ها خواست در زمینه اطلاع رسانی و نهادینه کردن شغل‌های نوین قدم برداشته و گفتمان رو به آینده را در جامعه نهادینه کنند، ضمن اینکه متقاضیان دریافت وام، به جای تسهیلات خرد، به سمت فعالیت‌های تعاونی و تسهیلات کلان و مطمئن بروند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha