۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85100088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیرساخت تولید۱۰ هزار تن محصولات شیلاتی در لرستان فراهم شد

خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: زیرساخت های جدید برای تولید ۱۰ هزار تن انواع محصولات شیلاتی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیروس ابراهیمی روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران شیلات استان های کشور افزود: در این مدت اقدامات خوبی برای تولید خاویار نیز در استان صورت گرفته که نتایج کمی و کیفی مطلوبی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه حیات بشر بدون امنیت غذایی امکان ندارد تصریح کرد: شیلات در گذشته بجز استان های ساحلی چندان مورد توجه نبوده است اما امروز از نقاط کویری تا ساحلی کشور به این بخش چشم دوخته اند به نحوی که ایران می تواند علاوه بر تامین بخشی از نیازهای درونی، صادرات موثری نیز داشته باشد.

ابراهیمی اضافه کرد: لرستان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه، آب و هوای مناسب و اقلیم متفاوت دارد و سال های اخیر با مدیریت خوب شیلات استان موفق بوده و به تازگی نیز حرکت جدیدی در این حوزه آغاز شده و بنابر برنامه چهار ساله دولت سیزدهم افزایش ۲ برابری تولید۳۰ هزار تنی فعلی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه لرستان جزو استان های کم برخوردار است ادامه داد: میانگین درآمد این استان معادل ۵۵ درصد کشور است در حالیکه همه مواهب طبیعی را دارد اما تلاش چندانی برای بهره برداری از این ظرفیت ها صورت نگرفته است بنابراین باید زمینه های کار شیلاتی را ایجاد کرد.

وی افزود: شیلات لرستان ظرفیت بالایی دارد و باید زنجیره ارزش آن ایجاد شود به همین دلیل پرورش ماهیان خاویاری در دستور قرار گرفته و تاکنون از نظر کمی و کیفی اثربخش بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha