۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۲۷
کد خبر: 85099991
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف ۲۰ تن چوب جنگلی قاچاق در ساری 

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۲۷
کد خبر: 85099991
کشف ۲۰ تن چوب جنگلی قاچاق در ساری 

ساری- ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف ۲۰ تن چوب جنگلی قاچاق و توقیف خودرو کامیون خبر داد. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس مازندران ، سرهنگ "عبداله حسن زاده گفت: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران بخش انتظامی پاسگاه پشتکوه در مسیر حوزه استحفاظی به یک خودروی کامیون حامل چوب مشکوک شدند.

وی، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن ۲۰ تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود ،کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری تصریح کرد: راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.

سرهنگ حسن زاده در پایان با اشاره به این که قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی را در پی دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند

مازندران حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی یکی در ساری و دیگری در نوشهر دارد. منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha