اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران

ساری- ایرنا- رییس پلیس راه مازندران از اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های ارتباطی این استان با هدف تسهیل در تردد خودروها و تخلیه بار ترافیکی خبرداد.

سرهنگ یدالله جهان تاب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همسو با اجرای این طرح، تردد خودروها در جاده کندوان طی امروز و فردا از ساعت ۱۳ تا ساعت ۲۴ از سمت مرزن آباد به کرج یکطرفه خواهد شد.

وی وضعیت ترافیک در مسیر جنوب به شمال جاده کندوان در محدوده سیاه بیشه را در زمان حاضر سنگین اعلام کرد و گفت که جاده کندوان در هر ۲ مسیر رفت و برگشت از ۹ تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری از ساعت هشت صبح تا ۱۷ عصر روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هر هفته به علت انجام عملیات راهداری، مسدود است و تردد خودروها در طی این مدت از محورهای جایگزین هراز و سوادکوه خواهد بود.

وی با بیان این که، محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، ادامه داد: در محورهای آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه تردد خودروها در زمان حاضر عادی و روان گزارش شده است.

رییس پلیس راه مازندران، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و اضافه کرد : پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به تردد بیش از ۶۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای ارتباطی استان از ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: تردد خودرو در ایام نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران

وی محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های ارتباطی مازندران را به شرح زیر اعلام کرد:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محور کندوان:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روز های چهارشنبه، پنجشنبه ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه جاری از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از میدان امیر کبیر کرج و آزاد راه تهران - شمال به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روز جمعه از کرج و ابتدای آزاد راه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران بصورت یکطرفه خواهد بود.

به استثنای حاملان مواد سوختی و یا فاسدشدنی، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

محور هراز:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه از رودهن به سمت آمل ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ همانروز از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد کلیه کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه جاری و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ همین ماه از محور هراز ممنوع است.

اجرای محدودیت های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و در صورت عادی بودن وضعیت ترافیک، با هماهنگی، اجرای محدودیت ها لغو خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha