۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۱۹
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85099914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختتامیه دومین عهدواره سراسری چله مهدویت در شهرستان قدس برگزار شد

شهرقدس - ایرنا - آیین اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس زیر سایه پرچم نورانی بارگاه حضرت اباعبدالله (ع) شامگاه سه شنبه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم خادم یاران بارگاه حضرت اباعبدالله الحسن (ع) در شهرستان قدس با حمل پرچم حرم غنای ویژه ای به مراسم بخشیدند.

معاون توسعه مدیریت منابع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این مراسم گفت: هر یک از ۱۶ شهرستان استان تهران میزبان یک رویداد بود و شهرستان قدس در این میان خوش درخشید و امروز شاهد اختتامیه دوره دوم عهدواره هستیم.

حسین براتی افزود: با نگاه خوب و ارزشی که در اداره کل استان تهران جاری و ساری است این حرکت‌ های معنوی بیش از پیش در دستور کار است و این آیین به منزله تجلیل از همه کسانی که در این رویداد بزرگ هنری حضور داشتند برگزار شده است.

این مسئول اظهار داشت: دبیرخانه این عهدواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس نیمه دوم سال ۱۴۰۱ کارش را آغاز کرد و بیش از ۲۵۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد.

وی ادامه داد: در دبیرخانه داوری پر دقت و قابل ملاحظه انجام گرفت و کسانیکه آثار به نسبت فاخرتری داشتند برگزیده شدند که امیدواریم این حرکت ارزشمند که برای عرض ادب و ارادت به ساحت ملکوتی و قدسی آقا امام زمان (عج) صورت گرفته، رو به توسعه باشد تا فرهنگ مهدوی بیش از پیش جای خود را در قلوب مومنین، جوانان و هنرمندان بهتر از گذشته باز کرده و نشان دهد.

معاون توسعه مدیریت منابع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از همه هنرمندانی که در این رویداد شرکت کردند به خصوص هنرمندان شهرستان و از مجموعه فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که به عنوان متولی این حرکت بزرگ فرهنگی در شهرستان بودند تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه شهرقدس نیز در این آیین گفت: عهدواره مهدویت از ابتکارات دولت انقلابی و مردمی در استان تهران است.

حجت‌الاسلام رضا جوکار افزود: این کار به عقیده من تحقق بخشیدن به حدیث پیامبر است که در مورد وظیفه و رسالت ما در دوران غیبت امام زمان (عج) انتظار فرج داشتن است و به فرموده مقام معظم رهبری، انتظار فرج یعنی امیدوار به آینده باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از توطئه های دشمنان برای مقابله با مهدویت و اسلام ناب محمدی، ایجاد یاس و نا امیدی است و می خواهند آنقدر شبهه ایجاد کنند که مردم از آینده جهان ناامید شوند.

این مسئول افزود: آنها الان همه همت و تلاششان در اندیشکده هایشان این است که با آرمان مهدویت که امید ایجاد می کند، مقابله کنند تا مردم مایوس شوند، یک معنا و مولفه انتظار فرج، امید است.

وی ادامه داد: انتظار فرج یعنی حرکت و تلاش و در این راه ایستایی و توقف نداریم، ما برای همه مسائل باید حرکت کنیم و خموشی و ایستایی و توقف در تعارض با مهدویت است.

امام جمعه شهر قدس در تشریح مکتب مهدویت اظهار داشت: مکتب مهدویت به ما آموخته حرکت رو به جلو داشته باشیم و اگر قرار است برای ظهور و تمدن نوین حرکت کنیم باید خودسازی و جامعه سازی کرده و امروز اگر کسی جامعه را نا امید کند به امام عصر خیانت کرده است.

وی با مطرح کردن هجمه های رسانه ای گفت: امروز ممکن است عده ای بر اثر تبلیغات رسانه ای دشمن فریب خورده باشند، که ما نباید با خشونت با آنها برخورد کنیم، بلکه باید با مهربانی جذبشان کرد و با اعمالمان نشان دهیم که ما پیروان امام زمان (عج) هستیم.

جوکار به عنوان یکی از کارهایی که انتظار فرج را به عمل تبدیل می کند برگزاری چنین آیین هایی دانست و گفت: باید این قبیل برنامه ها را در مهدهای کودک، مدارس، دانشگاه‌ها و خانواده ها طوری برنامه ریزی کنیم که جامعه بیش از پیش مهدوی شود و دریابند برای انتظار فرج چه کارهایی باید انجام شود و باید این برنامه ها در طول سال تداوم داشته باشد.

فرماندار شهرستان قدس نیز در این آیین گفت: شهرستان قدس مثل باقی شهرستان‌ های استان تهران توانست این رویداد را مستند سازی کند.

وحید گلی کانی اظهار داشت: در بخش محیط آرایی در سطح شهرستان قدس به ریاست فرمانداری و دبیرخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داوری شکل گرفته و در سطح ملی اقدام به توزیع بروشورهای در رابطه با محیط آرایی کردیم و در سطح کشور از هنرمندانی که در بحث ظهور اعتقاد دارند و در هنر فعالند، در حدود ۳۵۰ اثر از اقصی نقاط کشور جمع آوری شده و ۶ اثر در بخش‌های مختلف در ۲ گروه سه موردی ارزیابی و برگزیده شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با استقبال هنرمندان از اقصی نقاط کشور، برگزیدگان از یزد، کرمان و از شهرستانهای استان تهران و شهرستان قدس بودند.

وی با اشاره به ارسال ۸۰ اثر در سال اول به دبیرخانه افزود: امسال ۲۵۰ اثر ارسال شد و امیدواریم در سال‌های آتی که قطعا این روند رو به توسعه است، شاهد گسترش شرکت کننده ها از لحاظ آماری و کیفیت بخشی به آثار هنری باشیم.

این مسئول تاکید کرد: مهدویت و ظهور نباید بحث مقطعی باشد باید در طول سال به آن پرداخت و در مجامع دانش آموزی و دانشجویی در طول سال بهترین فرصت پرداختن به آن است.

نفرات برتر رشته هنر اجرا:

۱- جواد نادری از استان کرمان ۲- محیا خواجه پور استان یزد ۳- مونا صالح آبادی استان تهران شهرستان ورامین

نفرات برتر رشته چیدمان و محیط آرایی: ۱-مصطفی افرند استان کرمان ۲-محمد مهدی شاهپوری استان تهران ۳-یاسین مخبری استان تهران شهرستان شهریار این مراسم با اهدای جوایزی به گروه سرود که از دانش آموزان شهرستان قدس بودند و در مراسم اجرا داشتند، ادامه یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha