۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۶:۵۲
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85099885
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت مردمی برای تحول گرایی در جامعه آمده است

کرج - ایرنا - معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دولت مردمی برای تحول گرایی در جامعه آمده است و در یک سال گذشته اتفاقات خوبی در کشور رخ داده که باید آن را دید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " سید محمد حسینی " سه شنبه شب در نشست جمعی از آموزگاران البرز به مناسبت روز معلم در کرج از زحمات معلمان قدردانی کرد و افزود: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در این مدت کم نگذاشته است و همچنان تلاش می کند تا رشد اقتصادی و ساخت مسکن که چندین سال در کشور نداشتیم به نتیجه برسد.

وی یادآورشد: دولت تلاش کرد تا پروژه های ۹۰ درصدی که در کشور متوقف شده بود و نیاز به یک حمایت داشت، به نتیجه برسد.

حسینی با بیان اینکه سرمایه گذاری برای کارهای عمرانی در کشور شروع شده است، بیان کرد: در سیاست خارجی هم اتفاقات خوبی افتاده است.

وی ادامه داد: سال اول دولت با مشکلات مختلفی از جمله تجمع های اعتراض آمیز، خشکسالی مواجه بود لذا باید واقعیت ها را پذیرفت و به دولت اعتماد کرد.

وی به انتظارات معقول و منطقی در جامعه پرداخت و افزد: انقلاب توسط معلمان بزرگی همچون شهیدان رجایی ، باهنر ، شهید مطهری و امقام رهبری صورت گرفت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: نیازهای البرز به دولت انتقال داده می شود و معلمان نیز برای هوشیار کردن دانش آموزان نسبت به فضای مجازی اقدام کنند.

وی عنوان کرد: دولت رتبه بندی را که قرار بود اجرای آن سه سال طول بکشد، ظرف مدت سه ماه انجام داد لذا این مدت کوتاه با کاستی ها و مشکلاتی روبرو می گردد.

حسینی تسلط معلمان بر فرآینده نکات آموزشی و تربیتی را ضروری خواند و تاکید کرد: با توجه به فضای مجازی تسلط معلمان بر مسایل باید بیشتر شود.

دغدغه فرهنگیان به گسست فکری و عاطفی در بین نسل جدید متمرکز شود

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه فرهنگیان به گسست فکری و عاطفی در بین نسل جدید متمرکز شود تا با حرکت به سمت گفتمان رسمی حاکمیت برای این کار تدبیر فوری انجام داد.

" مهدی عسگری " در این نشست افزود: نسلی که زیر بمباران حوادث قرار دارد، نباید احساس بی پناهی کند.

وی بیان کرد: باید به مقدار لازم در کشور به این موضوع مهم پرداخته شود و اتفاقاتی که مدارس را التهاب کرد و کم شده به معنای آرامش ذهنی دانش آموزان نیست.

وی یادآورشد: باید این موضوع مهم با انگیزه و توان بالا پیگیری شود چون اتفاقاتی که افتاد، پیام هایی داشت پس در آموزش محتوای تربیتی با توجه به سند تحول بنیادین و تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی باید کار کنیم.

عسگری تصریح کرد: امروزه میزان تاثیر پذیری دانش آموز از خانواده و مدرسه کم شده و تاثیرپذیری آن از فضای مجازی، بازی رایانه ای، فیلم و رسانه است.

وی ادامه داد: سهم آموزش و پرورش در این زمینه بسیار مهم است.

وی به الگوی جدید ساخت مسکن به صورت خانه یک طبقه حیاط دار که در سه شهرستان البرز جانمایی شده ، پرداخت و افزود: فرهنگیان البرز هم می توانند در این طرح ثبت نام و یا با تشکیل تعاونی مسکن دراین زمینه اقدام کنند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رتبه بندی معلمان نیز سال ها مطرح بود اما دولت مردمی با حمایت و پای کار ایستادن مجلس آن را اجرا کرد.

عسگری افزود: سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد برای آن اختصاص یافت و امسال مبلغ مورد نیاز در دل اعتبارات حقوق و مزایا تامین شده است.

وی تاکید کرد: از معاون پارلمانی رئیس جمهوری هم خواستار پیگیری اردوگاه ماهدشت ، تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش و افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان و پیگیری مطالبات معلمان در این استان هستیم.

دولت انقلابی مشکلات آموزش و پرورش البرز را ویژه ببیند
مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: دولت مردمی و انقلابی مشکلات آموزش و پرورش این استان را در بخش نیروی انسانی، ساخت فضای آموزشی، پرورشی وورزشی و همچنین استقرار اداره های جدید آموزش و پرورش ویژه ببیند.
" علی حجرگشت " نیز در این نشست بیان کرد: البرز با کمبود نیروی انسانی و تراکم بالای دانش آموزی بالاتر از میانگین کشوری است.
وی بیان کرد: کمبود زیرساخت ها و مسائل آموزش و پرورش البرز به دلیل افزایش جمعیت آن که ناشی از مهاجرت پذیری است.
وی با بیان اینکه البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز و حدود ۲۶ هزار معلم شاغل ، ۲۵ هزار بازنشسته و ۱۰ هزار نفر نیروی شاغل در مدارس غیر دولتی دارد، خاطرنشان کرد: فقر آموزشی در البرز موجب شده که از نظر سرانه فضای آموزشی سی و دومین استان کشور باشیم اما به رغم کمبودها ، شاهد افتخارات علمی، المپیادی، ورزشی، قرآنی و پرورشی هستیم.
حجرگشت یادآورشد: آموزش و پرورش البرز دغدغه هایی دارد که برای حل و کاهش آن نیاز به حمایت دولت و مشارکت خیرین بویژه در فضای آموزشی داریم.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش البرز همچنین به استقرار اداره های آموزش و پرورش در شهرستان های فردیس و چهارباغ دارد که تحقق آن به رغم پیگیری مستمر استاندار البرز و نماینده مردم کرج ، فردیس و اشتهارد، نیاز به توجه دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان به مناسبت روز معلم اضافه کرد: مدیریت اردوگاه فاطمه الزهرا (س) در ماهدشت با آموزش و پرورش تهران است در حالی که در حوزه استان البرز قرار دارد.
وی عنوان کرد: با توجه به کمبود فضای پرورشی و نیاز دانش آموزان به برگزاری اردوهای دانش آموزی، ضرورت دارد، این فضا در اختیار آموزش و پرورش البرز قرار گیرد.
حجرگشت افزود: دولت مطالبه ۱۳ ساله فرهنگیان را در بخش رتبه بندی اجرایی کرد، هرچند با نواقص روبرو می باشد اما این اقدام موجب افزایش میزان میانگین دریافتی معلمان شد.
وی تاکید کرد: به همت دولت سیزدهم در سال گذشته اعزام کاروان تجهیزات اداری و هنرستانی، پرداخت سرانه دانش آموزی، سرانه بهداشتی و ورزشی انجام شد و ۴۲ زمین چمن مصنوعی احداث شد که بی سابقه است.

در نشست جمعی از آموزگاران البرزی با معاون امور مجلس رئیس جمهور و نماینده مجلس مهدی عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی،مدیرکل آموزش و پرورش البرز، معاون سیاسی استانداری البرز، معاونان تربیت بدنی ، سلامت ، آموزش ابتدایی و رییس اداره حراست آموزش و پرورش استان حضور داشتند.

دراین نشست ۲۰ نفر از آموزگاران مدارس حضور داشتند که هرکدام به بیان مطالبی در حوزه تعلیم و تربیت و مشکلات و خواسته های معلمان در امور مختلف پرداختند.

معلمان در این نشست از دغدغه های آموزشی و تربیتی در دوران پس از کرونا و ضرورت توجه مسوولان به کمبود زیرساخت ها در حوزه آموزش و پرورش البرز سخن گفتند.

دراین نشست با اهدا گل، لوح و هدیه از زحمات آموزگاران تقدیر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha