۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶
کد خبر: 85099855
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

ارائه سواد دیجیتال برای دانش آموزان ابتدایی استان مرکزی هدفگذاری شده است

اراک - ایرنا- معاون آموزش ابتدایی استان مرکزی گفت،: ارائه سواد دیجیتال برای دانش آموزان و معلمان ابتدایی پایه اول هدفگذاری شده است و این مهم با جدیت دنبال می‌شود.

مریم صالحی روز چهارشنبه در حاشیه آیین تجلیل از معلمان پیشکسوت دبستان ابتدایی معاد اراک به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در گفت و گو با ایرنا، افزود: سال نخست اجرای این طرح آموزش‌ برنامه نویسی و سواد دیجیتال برای ۱۰ درصد از معلمان و دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی ارائه شد تا به صورت هدفمند و با آگاهی لازم بتوانند وارد فضای مجازی شوند.

وی تاکید کرد: نشستی در این راستا با خانواده‌ها برگزار شد تا بدانند هدف از برگزاری این کلاس آموزشی چیست و در زمینه رشد و بهره‌گیری هدفمند از تلفن همراه یاریگر متولیان آموزش و پرورش باشند.

صالحی با بیان اینکه در آموزش ابتدایی استان مرکزی حدود ۱۴۱ هزار دانش آموز و هفت هزار پرسنل و معلم ابتدایی فعالیت دارند، گفت: تربیت دانش آموزان به ویژه مقطع ابتدایی باید به صورت تربیت تمام ساعته باشد و آینده سازان جامعه تک بعدی رشد نکنند.

وی عنوان کرد: تمام تلاش معلمان این است که دانش آموزان بر اساس سند تحول و ساخت های ۶ گانه تربیت اعتقادی، اخلاقی، عبادی، اقتصادی، علمی و فناورانه، هنری، زیستی بدنی و اجتماعی سیاسی یک تربیت متوازن و صحیح داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی استان مرکزی با اشاره به فعالیت دانش‌آموزان در فضای مجازی اظهار کرد: در ایام کرونا، دانش آموزان به یکباره وارد فضای مجازی شدند و با توجه به اینکه شرایط ایجاب می کرد، معلمان نیز تمام تلاش خود را در این راستا بکار گرفتند و با توجه به ناشناخته بودن این فضا از روزهای ابتدایی تدریس خود را در فضای شبکه شاد و دیگر فضاها دنبال کردند تا وقفه‌ای در فعالیت های آموزشی ایجاد نشود.

صالحی ادامه داد: فروردین ماه سال گذشته که کلاس‌ها حضوری شد، معلمان تمام توان خود را در راستای کاهش عقب ماندگی‌ها معطوف کردند و در راستای افزایش آگاهی و تعلیم دانش آموزان از هیچ کوششی دریغ نکردند.

معاون آموزش ابتدایی استان مرکزی گفت: از تمام مسئولان امر و خانواده‌ها انتظار می‌رود که در آموزش ابتدایی، همگام با متولیان فرهنگی جامعه باشند چرا که این دوره بسیار مقطع حساسی برای تربیت، رشد و آموزش کودکان است.

صالحی خاطرنشان کرد: ارتباط دانش‌آموزان با فضای مجازی نهادینه شده و ما ناگزیر هستیم زیرساخت‌های لازم را در این راستا فراهم کنیم.

وی گفت: نمی توان دانش آموزان را را از فضای مجازی و تلفن همراه دور و صورت مسئله را پاک کنیم بلکه باید با برنامه‌ریزی‌های کاربردی سواد رسانه‌ای این قشر از جامعه را بالا ببریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha