سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیون یورویی در جنوب بوشهر برای جلوگیری از خام فروشی صنعت گاز

بوشهر - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با بیان اینکه مرحله نخست طرح پتروپالایش برزویه در شهرستان دیر با سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیون یورو اجرا شده، گفت: راه‌اندازی این واحد پتروپالایش به تکمیل چرخه ارزش صنعت گاز در استان کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، علی باستین روز سه‌شنبه در آیین آغاز آغاز عملیات اجرایی پتروپالایش برزویه پارس شمالی اظهار کرد: اجرای این واحد از خام‌فروشی میعانات گازی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: طرح پتروپالایش برزویه پارس شمالی یک طرح ایجادی با هدف ساخت در قالب سه فاز و شامل یک واحد پالایش اولیه و مخازن ذخیره خوراک و محصول است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: به ظرفیت پالایش این واحد تولیدی، سالانه ۴۰۰ هزار تن میعانات گازی و تولید انواع حلال‌های صنعتی، نفتا و نفت سفید است.

باستین بیان کرد: در فاز نخست فعالیت پتروپالایش برزویه پارس شمالی ۴۲۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند و در طول اجرای پروژه نیز یک هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی دارد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی زمان اجرای این طرح یک سال و نیم است که در صورت داشتن برنامه زمانبندی انتظار می‌رود به موقع وارد مدار تولید شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha