۹۸ هزار و ۶۵۹ نفر در محیط کار واقعی، مهارت‌های فنی را آموزش دیدند

تهران- ایرنا- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه آموزش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ۹۸ هزار و ۶۵۹ نفر در محیط کار واقعی در دولت سیزدهم خبر داد.

غلامحسین حسینی‌نیا روز پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا با ارائه گزارشی از اقدامات سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: این آمار نسبت به دوره مشابه رشد ۵۶ درصدی داشته است.

وی افزود: ۳۶ هزار و ۳۴۲ واحد آموزش‌های مهارتی را به کارآموزان ارائه کردند که این آموزش‌ها نسبت به دوره مشابه رشد ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، ادامه داد: امسال ایجاد ۷۶ هزار و ۳۴۲ واحد پذیرنده برای آموزش ۳۰۰ هزار نفر را پیش‌بینی کرده‌ایم تا از این طریق آموزش‌های مختلف به جوانان جویای کار ارائه شود.

وی کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای زمینه اشتغال عنوان کرد و گفت: افرادی که دارای مهارت و تخصص باشند در بازار کار جذب می‌شوند و به طور قطع بیکار نخواهند ماند.

حسینی‌نیا خاطرنشان کرد: نهضت مهارت‌آموزی در گام دوم انقلاب، برای ۱۹ گروه هدف مانند جوانان جویای کار، دانشجویان، دانش آموختگان، بانوان سرپرست خانوار، معلولان سربازان و زندانیان از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای فراخوان شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha