جانشین مرزبانی کشور: دشمن‌شناسی و اطاعت از ولی فقیه رمز پیروزی در دفاع مقدس بود

اردبیل - ایرنا - جانشین مرزبانی کشور دشمن شناسی و اطاعت از ولی فقیه را از علل اصلی موفقیت در جنگ تحمیلی هشت ساله عنوان کرد و گفت: راه شهدا فقط دفاع از آب و خاک نبود بلکه دفاع از ارزش‌ها بود ، طوری رفتار نکنیم که ضد ارزش‌ها جای ارزش‌ها را بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار جلال ستاره روز سه‌شنبه در اجلاسیه مرزداران و شهدای شهرستان بیله‌سوار که در چهارچوب کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در شهرستان مرزی بیله‌سوار برگزار شد، اظهار کرد: مردم این سرزمین در اعصار مختلف دفاع جانانه‌ای از کشور کردند اما متاسفانه این جانفشانی‌ها خوب ثبت نشده و بخش اعظم این آثار از بین رفته است.

وی اضافه کرد: در جای جای مرزهای کشور آثار رزم و سنگر و تلاش را در اعصار گذشته می‌بینیم. نمونه‌هایی مثل مزار شهدای شهریور ۱۳۲۰ که در کشور متعدد هستند ، همه نشان دهنده رشادت و پایمردی مردم این سرزمین است.

جانشین مرزبانی کشور در ادامه سخنانش با اشاره به جنگ تحمیلی و علل شروع جنگ از سوی صدام گفت: این تصور که صدام فقط بر موضوع اروندرود مشکل داشت و قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را به نفع عراق نمی‌دانست و برای همین دست به تجاوز کرد، خیال خام است بویژه که هم شرق هم غرب با وجود تضاد منافع جدی که داشتند و ارتجاع منطقه همه به صدام کمک کردند.

وی با بیان اینکه درگیری‌ها در مرزهای غرب کشور قبل از شروع رسمی جنگ در شهریورماه شروع شده بود و مرزبانان کشور این شرایط را فریاد می‌زدند، اظهار کرد: اقدامات گروه‌هایی هچون کومله و دموکرات در کردستان، خلق عرب در خوزستان، غائله ترکمن صحرا و جنگل و نبود ارتش منظم منسجم صدام را به صرافت انداخته بود که حملات زمینی، هوایی و حمله به شهرها را آغاز کند.

سردار ستاره اضافه کرد: صدام تا قبل از عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر خودش با ما می‌جنگید اما به تدریج در جبهه‌های ما قوام شکل گرفت و روحیه ایثار و فداکاری و از جان گذشتگی باعث توقف صدام شد.

وی دشمن شناسی و اطاعت بی‌نظیر از امام راحل (ره) را از دلایل موفقیت ایران در جنگ تحمیلی ذکر کرد و گفت: در آن دوره مردم با مقاومت و فداکاری و گوش به فرمانی از ولایت فقیه دشمن را متوقف کردند.

جانشین مرزبانی کشور با بیان اینکه ملت ایران با انقلاب خود حکومتی را در ایران حاکم کرده بودند که بعد از حکومت امام حسن مجتبی (ع) سابقه نداشته است، ادامه داد: تفاوت جمهوری اسلامی با حکومت‌هایی مثل آل بویه، سربداران و صفویه این است که در جمهوری اسلامی ولی فقیه راسا وارد صحنه شده و قانون اساسی تشکیل داده که یا عین قرآن، یا ترجمه و یا تفسیر قرآن است.

سردار ستاره ادامه داد: تمام تلاش استکبار این بود که نگذارند چنین حکومتی با ایده‌های نو که هم دنیای مردم و هم آخرت مردم را مدنظر داشته باشد، پا بگیرد و الگوی جدیدی از حکومت‌داری در جهان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه رشادت ملت ایران در کنار رهبری حضرت امام خمینی (ره) و مقام عظمای ولایت باعث شکست دشمن در جبهه نظامی شد، گفت: بعد از جنگ باید بخصوص در حوزه فرهنگی بیشتر گوش به فرمان ولایت جلو می‌رفتیم. در این مقطع ماهیت جنگ از حالت نظامی تغییر کرده بود و دشمن تلاش کرد با تحریم‌ها کشور را با چالش مواجه کند.

جانشین مرزبانی کشور با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن و رژیم صهیونیستی در حوزه های فرهنگی اظهار کرد: دشمنان ما چندین سال در این حوزه کار کردند و مقام معظم رهبری هم بارها در این زمینه هشدار داد ولی ما که مسئول بودیم باورمان نمی‌شد دشمن چه در سر دارد.

سردار ستاره به اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای آسیب زدن به ایمان جامعه و ارکان آن یعنی خانواده و مسجد افزود: ما در آموزش و پرورش و رسانه و طیف‌هایی که در معرض خطر بیشتر بودند باید قوی‌تر عمل می‌کردیم.

وی یادآورشد: همانطور که موج اول کرونا تلفات آن بیشتر از پزشکان و اطبا بود که دائم در خط مقدم مواجهه با این ویروس قرار داشتند، در حوزه فرهنگ هم تلفات ما بیشتر به افراد مشهور وارد شد و بعد از آن سعی کردند به سایر بخش‌ها تسری بدهند.

جانشین مرزبانی کشور با اشاره به تحریم‌های دشمن علیه کشورمان در سال‌های اخیر گفت: جمهوری اسلامی در حال عبور نهایی از این مرحله است و شاهد هستیم که دنیا به سمت ایران گرایش یافته است و شرایط در حال تغییر است.

سردار ستاره با بیان تاکید بر لزوم اهتمام و تقویت ولایتمداری اظهار کرد: در حوزه فرهنگ نقش خواهران محجبه در هدایت فرهنگی جامعه فوق‌العاده حائز اهمیت است و امروز هم دائما باید پیرو ولایت باشیم چشم و گوشمان به ولایت باشد.

وی با بیان اینکه جامعه ما کاملا مذهبی است و این فرهنگ باید ارتقا یابد، افزود: ارتقای معنویت سیر به سوی الله از اهداف انقلاب اسلامی بود و ما امروز مدیون شهیدان هستیم و همانطور که با آنها عهد کردیم باید راهشان را ادامه دهیم ، در عین حال راه شهدا فقط دفاع از آب و خاک نبود بلکه دفاع از ارزش‌ها بود و طوری رفتار نکنیم که ضدارزش‌ها جای ارزش‌ها را بگیرد.

جانشین مرزبانی کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه وضعیت مرزبانی در کشور بسیار مطلوب است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد، گفت: عزیزانی که روزی با هم یک ملت بودیم و پا در رکاب هم با یک دشمن می‌جنگیدیم و خون‌های پدران ما و آنها در نبردهای متعدد باهم ریخته شد به نظر می‌رسد قدری در تاریخ بازنگری کنند و دوست را از دشمن تشخیص دهند.

وی ادامه داد: ما در تامین امنیت و مبارزه با قاچاق مواد مخدر باهم کار کردیم و دوست بودیم و الان هم دوست داریم دوستی‌هایمان ادامه یابد و طوری نباشد دشمنان قسم خورده ۲ ملت شکاف ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا ، برپایی نمایشگاه دستاوردهای بانوان، مداحی ، اجرای تئاتر گروه ترمه با موضوع داستان صدآفرین ، اجرای گروه سرود رهروان ولایت، غبارروبی گلزار شهدای گمنام واقع در تپه نرگس و دیدار با خانواده شهید عبادت آتشی از جمله برنامه‌های اجلاسیه مرزداران و شهدای شهرستان بیله‌سوار با حضور سردار ستاره در شهر مرزی بیله‌سوار بود.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha