سالخوردگی در کدام استان‌ها بیشتر است؟

تهران - ایرنا - سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون استان‌های تهران، گیلان، مازندران، البرز، سمنان و مرکزی به سمت سالخوردگی می‌روند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وبدا، صابر جباری در «نشست توجیهی اجرای برنامه های مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در هتل قلب تهران، افزود: آخرین آمار جمعیتی کشور نشان می‌دهد همچنان موارد موالید افزایش نیافته است. زمان کم است و اگر تدبیر نکنیم در آینده مشکلات روزافزونی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تغییر الگوی باروری در کشور در حال رقم خوردن است، تصریح کرد: فرزندآوری از الگوی یک یا دو فرزندی در خانواده، برای تولد فرزند سوم به میزان ۲.۵ درصد و برای فرزند چهارم و بیشتر ۱۵ درصد افزایش یافته است.

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌های جوانی جمعیت

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در اجرای برنامه‌های جوانی جمعیت رتبه‌بندی و دارای کارنامه خواهند شد، اظهار داشت: در برنامه‌ای با حضور وزیر و معاونان از رتبه‌های برتر و کارنامه‌های درخشان تقدیر شد.

جباری خاطرنشان کرد: سال گذشته برای توجیه قانون جوانی جمعیت نشست برگزار کردیم و بسیاری از برنامه‌هایی که سال گذشته در این نشست عنوان شد، امروز عملیاتی و تبدیل به کارنامه شده است.

انجام همه تکالیف اختصاصی وزارت بهداشت در اجرای قانون جوانی جمعیت

وی ادامه داد: وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقریبا همه تکالیف قانونی خود را در حوزه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام داده و برخی تکالیف عمومی از لحاظ تامین اعتبار دچار چالش‌هایی بوده است اما در مجموع همه تکالیف اختصاصی در حوزه جوانی جمعیت انجام شده است.

شیوه‌نامه یکپارچه‌سازی زایمان طبیعی به زودی ابلاغ می‌شود

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به نهایی شدن شیوه‌نامه یکپارچه‌سازی زایمان طبیعی، گفت: در موضوع ماده ۵۰ به کاهش سالانه پنج درصد سزارین اشاره شده است که در این زمینه شیوه‌نامه یکپارچه‌سازی زایمان طبیعی تدوین شد و در مرحله نهایی است و به زودی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ خواهد شد.

جباری اضافه کرد: در راستای ماده ۴۲ نیز شیوه‌نامه درمان ناباروری نهایی شده است و امکان نشان دار شدن زوج‌های نابارور فراهم می‌شود همچنین در برنامه پیشگیری و مهار سقط خودبه خودی نیز شیوه‌نامه لازم تدوین شده است.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته ملی جمعیت، گفت: در نشست امروز درباره مطالبات اجرایی زیادی که در شیوه‌نامه‌های ابلاغی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود دارد، بحث و تبادل نظر شد.

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره ساختار جدید وزارت بهداشت در زمینه جوانی جمعیت، گفت: پس از تغییر ساختار دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس به مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس به تناسب افزایش حجم فعالیت‌های این مرکز، یک معاونت با عنوان «معاونت جوانی جمعیت» و یک معاونت نیز با عنوان «معاونت سلامت خانواده» در این مرکز ایجاد و معاونان یادشده منصوب شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha