دانش‌آموزان با انتخاب رشته‌های متنوع به رشد صنعتی کشور کمک کنند

اردبیل - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از دانش آموزان این استان خواست با تمرکززدایی از برخی رشته‌ها و انتخاب رشته‌های متنوع برای ادامه تحصیل، به روند رشد صنعتی کشور کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا قاسمیان روز چهارشنبه در آئین زنگ سپاس معلم در آموزشگاه امید انقلاب اردبیل گفت: کشور ما در حال رشد صنعتی است و دانش آموزان باید بدون جو زدگی، رشته‌هایی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند که کشور در مسیر صنعتی شدن به آن رشته‌ها نیاز دارد.

وی توجه به ارزش‌های ملی، انسانی و دینی در مدارس را لازمه آموزش و پرورش دانست و افزود: توجه به ارزش‌های ملی سبب انسجام و اتحاد ملی می‌شود و یکی از این ارزش‌ها و نمادها، سرود ملی ماست که نشانگر همگرایی و وحدت ملت است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: ارزش‌های انسانی و اخلاقی نیز باید با تلاش معلمان و مربیان، هرچه بیشتر به دانش آموزان و فرزندان جامعه منتقل شود تا به تدریج با انتقال به سطوح مختلف جامعه، نمودهای و نمادهای آن را بیشتر در سطح جامعه شاهد باشیم.

وی گفت: ارزش‌های انسانی نیز باید در مدارس و جامعه تقویت شود و این نوع ارزش‌ها لازمه انسان است و دین و مکتب آسمانی اسلام، سرچشمه غنی ارزش‌های اصیل و انسانی است.

پرویز اصغری مدیر آموزشگاه هیئت امنایی امید انقلاب اردبیل هم در این آئین گفت: دانش‌آموزان و معلمان این مرکز آموزشی به مناسبت هفته معلم و با جمع آوری کمک‌های خود، زمینه آزادی پنج زندانی جرائم غیرعمد را فراهم آورده اند.

وی ایجاد چمن مصنوعی در حیاط آموزشگاه را از مطالبات جدی دانش آموزان عنوان کرد و از مدیرکل آموزش و پرورش خواست در خصوص تحقق این امر اقدام کند.

اهدای شاخه‌های گل به تمثال شهدای فرهنگی، اجرای سرود دانش آموزی، به صدا درآمدن زنگ انقلاب و تجلیل از معلمان برتر از بخش‌های دیگر آئین زنگ سپاس معلم در اردبیل بود.

۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه به مناسبت سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری، هفته گرامیداشت مقام معلم نامگذاری شده است و مشابه این آئین در برخی مدارس شهرستان‌های استان اردبیل برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha