۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85099390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسکو: بیش از ۱۵ هزار سرباز اوکراینی تنها در ماه گذشته کشته شدند

تهران- ایرنا- وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه تلفات اوکراینی‌ها در جنگ با این کشور را تنها در ماه گذشته میلادی بیش از ۱۵ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه راشاتودی، سرگئی شویگو در نشست با فرماندگان نیروهای مسلح روسیه با اعلام این آمار افزود: به رغم حمایت‌های بی‌سابقه غربی‌ها، دشمن تلفات قابل توجهی را متحمل می‌شود.

وی ادامه داد: نیروهای روسیه طی ماه گذشته، ۸ هواپیما، ۲۷۷ پهپاد، ۴۳۰ تانک و سایر خودروهای زرهی، ۱۸ سامانه راکتی پرتاب‌ چندگانه، ۲۵۵ توپخانه جنگی را منهدم کردند.

وزیر دفاع روسیه همچنین تاکید کرد که موفقیت نظامیان روسی تا حد زیادی تکمیل و پر شدن به موقع انبارهای اسلحه و تجهیزات جنگی بستگی دارد.

شویگو خاطر نشان کرد اگرچه صنایع دفاعی کشور نیازهای تسلیحاتی نیروهای زمینی و دریایی ارتش را مرتفع می‌کند اما ضرورت دارد تا خطرها ناشی از اجرا نکردن تعهدات واحدهای مربوطه به موقع شناسایی و در رابطه با آن اقدام شود.

او در ادامه تصریح کرد که در حال حاضر، نیروهای مسلح این کشور مهمات مورد نیاز و کافی برای سال جاری را دریافت کرده‌اند.

این سخنان وزیر دفاع روسیه در حالی مطرح می‌شود که جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید شب گذشته مدعی شده بود: روسیه ذخایر نظامی و نیروهای مسلح خود را به اتمام رسانده و بر اساس تخمین‌های ما، تنها از ماه دسامبر، بیش از ۱۰۰ هزار نیروی روسیه کشته و زخمی شده اند که این شامل بیش از ۲۰ هزار کشته است که که نزدیک به نیمی از آنها سربازان گروه واگنر بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha