۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85099294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس سنای پاکستان خواستار تقویت دیپلماسی پارلمانی با ایران شد

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس مجلس سنای پاکستان با قدردانی از حمایت‌های همیشگی جمهوری اسلامی ایران در مجامع منطقه‌ای و بین المللی و تاکید بر نقش محوری دو کشور برای توسعه منطقه، گفت که پاکستان متعهد به پیشبرد دیپلماسی پارلمانی برای تحکیم روابط همه جانبه با ایران است.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، «محمد صادق سنجرانی» امروز در دیدار خداحافظی «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان که در محل پارلمان در اسلام‌آباد صورت گرفت، از تلاش‌های وی برای کمک به هم افزایی مجالس دو کشور به ویژه افزایش چشمگیر رفت و آمد هیات‌های پارلمانی میان ایران و پاکستان طی سال‌های اخیر قدردانی کرد و گفت: پارلمان پاکستان ارزش بالایی به روابط دیرینه و برادرانه با جمهوری اسلامی ایران به ویژه حامی تقویت همکاری‌های پارلمانی میان دو همسایه برادر و اسلامی است.

حسینی نیز در این دیدار از نقش سنای پاکستان به ویژه آقای سنجرانی در کمک به تقویت همکاری‌های مشترک با ایران از جمله تشویق برای گسترش تعاملات پارلمانی دو کشور قدردانی و مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین تحولات مرتبط با تعاملات پارلمانی، سفرهای متقابل مقامات دو کشور و هیات ‌های مجالس دو کشور را تشریح کرد.

رئیس مجلس سنای پاکستان که مردادماه ۱۴۰۰ به نمایندگی از نخست وزیر این کشور با سفر به تهران در مراسم تحلیف آیت الله رئیسی رئیس جمهوری ایران شرکت کرد، با اظهار خرسندی از تصمیم دولت‌های ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک، این تحول را به سود هر دو کشور، پاکستان، منطقه و جهان اسلام دانست.

طرفین همچنین در مورد پروژه گشایش بازارچه مرزی پیشین-مند و نیز طرح افزایش صادرات برق ایران به پاکستان توسط مقامات دو کشور بحث و گفت وگو کردند.

روابط عمومی دفتر ریاست مجلس سنای پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای به نقل از اظهارات سنجرانی اعلام کرد که همکاری و مشارکت تهران و اسلام‌آباد در مجامع منطقه‌ای و بین المللی قابل ستایش و پاکستان قدردان حمایت‌های ایران در بحث روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و جهانی است.

در این بیانیه آمده است: رئیس سنای پاکستان پیشبرد دیپلماسی پارلمانی را برای توسعه ارتباطات مردمی میان دو کشور ضروری دانست و افزود که تمایل جدی پاکستان برای بالا بردن سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران همانند روابط خوب سیاسی دو کشور است.

رئیس مجلس سنای پاکستان افزود که فضای مساعدی برای حضور شرکت‌های ایرانی در پاکستان و سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف در این کشور وجود دارد و ما بر لزوم افزایش همکاری‌های اقتصادی دو کشور به ویژه میان استان‌های همجوار مرزی و گشایش بازارچه‌های مرزی در راستای تقویت تجارت دوجانبه تاکید می‌کنیم.

سنجرانی با تقدیر از خدمات و تلاش‌های سفیر ایران در طول ماموریت خود در پاکستان، افزود که جمهوری اسلامی ایران و پاکستان نقش بسزایی برای تبدیل رویای صلح، توسعه، امنیت و رفاه منطقه به واقعیت ایفا می‌کنند.

سید محمدعلی حسینی اواسط آذرماه ۱۳۹۸ ماموریت خود را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان آغاز کرد. «رضا امیری مقدم» دیگر دیپلمات ایران جایگزین حسینی در اسلام‌آباد شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha