۸۰ درصد هزینه‌های عمرانی شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از اعتبارات داخلی تامین شد

مشهد-ایرنا- مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: عمده هزینه طرحهای عمرانی اجرا شده در شهرکها و نواحی صنعتی این استان معادل ۸۰ درصد از محل اعتبارات داخلی و فروش زمین، تامین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر فرشچی روز سه شنبه در نشست کارگروه مهار تورم و رشد تولید شهرکها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی افزود: از سال گذشته تاکنون عملیات اجرایی ۵۹ طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال در شهرکها و نواحی صنعتی استان آغاز شده که چهار مورد از آن با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال مربوط به امسال بوده است.

وی بیان کرد: این در حالی است که اجرای ۱۴۶ طرح عمرانی با اعتبار ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال قبل از سال ۱۴۰۱ در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی آغاز شده و اجرای آن هنوز ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی رشد تولید را از رویکردهای اصلی این نهاد در مسیر تحقق اهداف اقتصادی به خصوص اقتصاد مقاومتی ذکر و بیان کرد: از این رو واحدهای صنعتی و تولیدی با حمایت‌هایی در بخش‌های زیرساختی از جمله تأمین آب، برق، گاز و مخابرات به بهره برداری خواهند رسید.

وی تکمیل و توسعه متوازن زیرساختهای عمرانی در شهرکها و نواحی صنعتی و تقویت ابزارهای حمایتی از صنایع کوچک را وظیفه اصلی شرکت شهرکهای صنعتی ذکر و بیان کرد: با تمهید این موارد امنیت حضور سرمایه گذاران برای ساخت و راه اندازی واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری صنعتی در راستای تولید ملی و اشتغال مولد مهیا می شود.

فرشچی با اشاره به محدودیتهای اراضی صنعتی بویژه در مرکز استان خراسان رضوی گفت: پارسال حدود ۹۳ هکتار زمین به سرمایه‌گذاران در قالب انعقاد ۲۴۰ قرارداد در شهرکها و نواحی صنعتی استان واگذار شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت طرحهای سرمایه گذاری مناسبی در قالب انعقاد ۱۰۱ قرارداد زمین کارگاهی (۲۰۰ الی ۵۰۰ متری) با مساحت ۲.۸ هکتار، ۱۳۹ قرارداد زمین صنعتی به مساحت حدود ۹۰ هکتار و پنج واحد دانش بنیان به مساحت حدود سه هکتار در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی اجرا شده است که نشان از جذابیت بسیار بالا برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دارد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی کل قراردادهای منعقد شده در شهرکها و نواحی صنعتی استان از ابتدا تاکنون را پنج هزار و ۲۳ قرارداد ذکر و بیان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۷۸۳ قرارداد منجر به اخذ پروانه بهره برداری و ایجاد اشتغال برای بیش از ۸۰ هزار نفر شده است، در شهرکهای صنعتی استان ۲ هزار و ۱۲۰ قراداد صنعتی در حال نصب ماشین آلات و ساخت و ساز هستند و باقی قراردادها مربوط به حوزه های خدماتی و کارگاهی است که با بهره برداری از آنها میزان اشتغال به ۶۵ هزار نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به شعار امسال با نامگذاری "مهار تورم و رشد تولید" ، افزود: حمایت از تولید و کمک به رشد صنایع، رویکردهای اصلی ما در مسیر تحقق اهداف اقتصادی صاحبان صنعت بوده به همین جهت واحدهای صنعتی و تولیدی با حمایت‌هایی در بخش‌های زیرساختی از جمله تأمین آب، برق، گاز و مخابرات به بهره‌برداری می‌رسند.

فرشچی خاطرنشان کرد: از همه توان و امکانات برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در جهت ایجاد تولید و اشتغالزایی در استان خراسان رضوی استفاده می‌کنیم تا شاهد تحولات بیشتری در حوزه اقتصادی و در سال رشد تولید باشیم.

خراسان رضوی با ۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب ، ۴۱ شهرک فعال و نیز تامین آب ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی ، تامین برق ۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی، تامین گاز ۳۷ شهرک و ناحیه صنعتی و ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی دارای مخابرات ، زمینه تولید و اشتغال صنایع استان را فراهم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha