۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85099118
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انعقاد قرارداد تامین آب‌ محصولات بهاره و زمستانه برای۴۷ هزار هکتار از اراضی شمال خوزستان

دزفول-ایرنا - مدیر امور مشترکان شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: تاکنون قرارداد تامین آب برای کشت انواع محصولات زمستانه و بهاره در بیش از ۴۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی توسط شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی، منعقد شده است.

محمدرضا سپهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، عمده محصولات کشاورزی زمستانه در شمال خوزستان را گندم، چغندرقند، صیفی‌جات و کلزا عنوان کرد و افزود: آخرین آمار قراردادها براساس سامانه عقد قرارداد شرکت نشان می‌دهد کشاورزان منطقه براساس الگوی کشت انتخابی خود به میزان ۲۴ هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۹ هزارهکتار صیفی جات، هفت هزارهکتار چغندرقند و یک هزار و ۱۰۰ هکتار کلزا، قرارداد آب بها بسته‌اند.

وی افزود: قرارداد آب بها برای سایر محصولات از جمله پیاز، باقلا، سیب زمینی، شبدر نیز هر کدام با سطح مشخص به ثبت رسیده است.

مدیر امور مشترکان شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان بیان کرد: تاکنون قرارداد آب بهای حدود سه هزار و ۲۰۰ هکتار محصول ذرت علوفه‌ای (بهاره) نیز در امور مشترکین شرکت منعقد شده ولی آمار سطح زیر کشت منطقه نشان می‌دهد که هنوز بیش از نیمی از ذرت کاران بهاره برای عقد قرارداد مراجعه نکرده‌اند.
وی از کشاورزان خواست برای عقد، تکمیل و یا اصلاح قرارداد آب بهای محصولات زمستانه و بهاره خود حداکثر تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری به دفاتر امور مشترکین شرکت در دزفول، شوش و منطقه پای پل مراجعه کنند تا مشمول جریمه‌های قانونی نشوند.


سپهری همچنین از ثبت قراردادهای سالانه سال گذشته به میزان بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار در سامانه عقد قرارداد مشترکین خبر داد و گفت: محصولات سالانه را باغات مرکبات، گل رز، گل فصلی، گیاهان دارویی و یونجه تشکیل می‌دهند و بیشترین سطح زیر کشت مربوط به باغات مرکبات است.
وی به تامین آب مشترکان حجمی شرکت بهره برداری شمال خوزستان اشاره کرد و افزود: تاکنون قرارداد تامین آب بیش از ۱۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شرکت‌های شهید بهشتی و شهید رجایی، مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد و تعاونی گور سفید بسته شده است.
مدیر امور مشترکان شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان پیش بینی کرد حجم قراردادهای زمستانه و بهاره شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان در ۲ بخش کشاورزان و مشترکان حجمی به بیش از ۶۳ هزار هکتار برسد.
شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان، مدیریت شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده داشته و بیش از ۱۸ هزار مشترک دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha