۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبر: 85098981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵۰ واحد قطعه سازی ظرفیت بزرگی برای تولید خودرو در آذربایجان شرقی است

تبریز - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به فعالیت ۴۵۰ واحد قطعه سازی در استان اشاره کرد و گفت: این واحدها ۳۵ درصد نیاز محصولات قطعه سازی کشور را تولید می کنند که ظرفیت بزرگی است.

به گزارش ایرنا، صابر پرنیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه قطعه سازی استان ظرفیت ها و توانمندی های زیادی دارد که با بهره گیری از این توانمندی ها می توان بهترین خودروها را تولید و روانه بازار کرد.

وی صدور مجور خودرو در تبریز را تکمیل زنجیره تولید در استان عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این واحد خودروسازی، برای نزدیک به هفت هزار نفر اشتغال ایجاد می شود که تحول بزرگی در اقتصاد استان و اشتغالزایی خواهد بود.

پرنیان بیان کرد: این شرکت خودروسازی با سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومان بخش خصوصی و با هدف تولید انواع خودروهای سواری بنزینی، گازسوز، دیزلی و انواع کامیون های کشنده و با ظرفیت تولید سالانه ۲۱۰ هزار دستگاه خودرو راه اندازی می شود.

وی همچنین به دیگر ظرفیت بالای آذربایجان‌شرقی در صنعت و تجارت اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد کفش کشور در تبریز تولید می شود و ۶۰ درصد کفش چرم تولیدی این شهر است که ظرفیت مهمی است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

پرنیان گفت: بزرگترین کارخانه چرم کشور در تبریز قرار دارد و شهرک چرم این شهر رتبه اول کشور را در این حوزه دارد و ۹۰ درصد چرم سنگین نیز در این کلانشهر تولید می شود.

وی با اشاره به وجود ۷۰۰ کارخانه صنایع غذایی در استان افزود: تبریز پایتخت شیرینی و شکلات ایران است و تولیدات این بخش در بسیاری از ابعاد با محصولات اروپایی برابری می کند و توان رقابت با محصولات خارجی را دارد.

وی ، بخش فولاد و شیشه را از دیگر ظرفیت های صنعتی استان عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی حضوری خوبی در این حوزه دارد و در حال حاضر ۴۵ کارخانه تولید فولاد در استان فعال است و همین موضوع، آذربایجان شرقی را قطب تولید فولاد بخش خصوصی کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد: با همکاری تمام دستگاه های متولی و فعالان بخش خصوصی، آذربایجان شرقی به استان تولید، اشتغال، کسب و کار، صادرات و گردشگری کشور تبدیل شود.

آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور بیش از چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد؛ هر چند بخش عمده واحدهای تولیدی و صنعتی استان کوچک مقیاس و متوسط هستند، اما بیش از ۹۵ درصد سرمایه گذاری های این خطه در حوزه تولید توسط بخش خصوصی انجام شده است که در یک اقتصاد رقابتی و به دور از رانت، مزیت بزرگی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha