۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰
کد خبر: 85098977
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسای دانشگاه ها روز معلم را تبریک گفتند

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰
کد خبر: 85098977
روسای دانشگاه ها روز معلم را تبریک گفتند

تهران- ایرنا- روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور با ارسال پیام هایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، روز بزرگداشت معلم را به معلمان و اساتید خانواده بزرگ دانشگاه تبریک گفتند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی نوشت:‌ دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت معلم و استاد دانشمند و روحانی برومندی است که پاره تن امام راحل (ره) بود، یاد و خاطره قافله سالار اساتید و معلمان شهید، فیلسوف فرزانه، مجاهد نستوه، استاد حضرت آیت‌الله شهید مرتضی مطهری را گرامی داشته و روز معلم را به همه اساتید و معلمان به خصوص خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که با ازخودگذشتگی جلوه‌های عشق و ایثار را به نمایش می‌گذارند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

در این پیام آمده است: امروز بر همگان روشن شده که پی‌ریزی پایه‌های تمدنی کشور و پیشرفت و توسعه متوازن آن براساس توانمندی های بومی، معطوف به نقش تردیدناپذیر ساختار آموزشی در کلیه سطوح است. در دل این ساختار تربیت نسل آینده‌ساز جوان و در تراز انقلاب اسلامی برای هدایت جامعه و کشور به مسیر نورانی رشد و تعالی همه‌جانبه و مستمر از سنت‌های دینی و ملی مردمان این سرزمین، نهفته است. این ساختار بر دوش جامعه آموزشی اعم از معلم و استاد که نقش بنیادین در اعتلای علم و دانش و فضلیت و فرهنگ ایفا می کنند، سنگینی می کند.

روسای دانشگاه ها روز معلم را تبریک گفتند

طهرانچی در ادامه این پیام تاکید کرد:‌ اکنون تحولات و حوادثی که در برهه اخیر شاهد آن هستیم، نشان می‌دهد دشمنان در پی میرایی و متزلزل ساختن ساختار آموزشی کشور از طریق تلاش مذبوحانه برای تزریق داده های بیگانه است تا روند تمدن‌ساز ساختار آموزشی کشور را متوقف کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این پیام عنوان کرد: رشد و اعتلای فرهنگ و تسریع فرایند توسعه منابع شایسته و دلسوز آنسانی و تقویت بنیه علمی کشور مرهون کوشش پیگیرانه و صادقانه معلمان و اساتید فاضل و گرانقدری است که در مدارس و دانشگاه های ایران اسلامی به تدریس علم نافع و تحکیم مولفه‌های حیات طیبه در همه شئون و ابعاد جامعه اهتمام و جدیت می‌ورزند و شأن و جایگاه ارزشمند آنها همواره با وقار و احترام بی مانند توأم بوده است.

پیام رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی به مناسبت گرامیداشت هفته معلم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی ،حسین بلندی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پیامی فرارسیدن هفته معلم را تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است: تعلیم و تعلم موهبتی است که خداوند آن را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی نمود تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد. بی شک انسان‌هایی که نام خود را در زمره واژه مقدس معلم ثبت کردند، رهروی راه انبیاء هستند و به سان آنان با زدودن ظلمات جهل و نادانی، زلال ایمان را در لوح جان، جاری می‌سازند.

روسای دانشگاه ها روز معلم را تبریک گفتند

وی در بخشی از این پیام نوشت:‌ روز معلم فرصت مناسبی به منظور پاسداشت مقام شامخ قشر خدوم و نجیب جامعه است که کار و حرفه‌شان، همانند نقش گرانقدر انبیاء و رسولان الهی شناخته می‌‏شود و تعالی بالندگی فرزندان جامعه به آنان وابسته است. اوراق زرین تاریخ تعلیم و تربیت در ایران، سیمای درخشان معلمان نام آور و اساتید برجسته‌ای را بر خود نقش ابدی زده است، آنان که با پیکار مقدس خویش، حماسه‌های شکوهمند و جاوید در سازندگی انسان متعهد به وجود آوردند و در راس ایشان نام معلم مجاهد و استاد فرهیخته شهید آیت‌الله مرتضی مطهری از یاران امام راحل (ره) بر تارک زمان می درخشد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با گرامیداشت مقام این استاد ارجمند، هفته معلم را به تمامی مجاهدان جبهه علم و معرفت به ویژه مدرسان نظام آموزش عالی علمی کاربردی و اعضای هیات علمی این دانشگاه تبریک گفت و باتوجه به جایگاه ویژه این نظام آموزشی به عنوان یکی از بخش های پیشران کشور در رفع چالش های موجود و نقش آفرینی آن در زیست بوم اشتغال کشور، ضرورت پرداختن به این مهم را در ایفای مسئولیت محوله یادآور شد.

اقتدار دانش بنیان و رشد تولید مرهون تعلیم و تعلم باورمندان استادان فرهیخته است

رسول جلیلی رییس دانشگاه صنعتی شریف نیز در پیامی سالروز پاسداشت مقام والای معلم را به تمامی استادان فرهیخته‌ دانشگاه صنعتی شریف تبریک گفت.

جلیلی در این پیام نوشت: آموزش، پژوهش و فناوری شریان حیاتی پیشرفت کشور است؛ استقلال، شکوفایی، اقتدار دانش‌بنیان، رشد تولید و سربلندی و تعالی ملت بزرگ ایران مرهون تعلیم و تعلم باورمندانه استادان فرهیخته‌ای است که به‌خوبی جایگاه و نقش بی‌بدیل خود را شناخته و در این مسیر مقدس برای جبران عقب‌ماندگی‌ها مشغول تلاش و مجاهدت هستند.

وی افزود: اینجانب دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری را که به شایستگی روز معلم نامگذاری شده است، مغتنم شمرده و با ارج نهادن به مقام شامخ ایشان، این روز را محضر تک تک شما اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف تبریک گفته و مراتب تشکر و قدردانی خود را تقدیم می‌کنم و خرسندم در دانشگاهی خدمت می‌کنم که استادانش با از خودگذشتی و تلاش مضاعف، عهده‌دار تربیت، هدایت، آموزش و پژوهشِ سرمایه‌های آینده این کشور شده‌اند و همواره در راستای بالندگی و سرآمدی دانشگاه و پرورش انسان‌های باورمند و مؤثر برای ایران اسلامی گام برمی‌دارند.

به گزارش ایرنا، ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در سال ۱۳۵۸، در تقویم رسمی کشور روز معلم نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha