۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85098958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سبزوار: شهید الداغی، مردانگی را به نسل جوان درس داد

سبزوار- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: شهید "حمیدرضا الداغی"، که جان بر سر امر به معروف و نهی منکر گذاشت،‌ آموزش دهنده واقعی درس مردانگی و شرف برای نسل جوان است.

به گزارش ایرنا، حسین ابراهیمی کُردیانی روز سه شنبه در روز گرامیداشت مقام معلم در دیدار با فرهنگیان شهرستان سبزوار افزود: این شهید جوانمرد با حرکت مردانه خود به همه آموخت که خون غیرت و مردانگی در رگ جوانان ایران اسلامی جریان دارد و روح شرف و مروت زنده است.

وی اظهار داشت: شهید الداغی در دفاع از مظلومیت نوامیس، سینه خود در برابر دشنه شرارت سپر کرد و با نثار جان پاک خود، بزرگترین درس حمیت و غیرت را به همه ما آموخت.

وی ادامه داد: شهید الداغی که باغیرت و بزرگمردی، در مسیر دفاع از ارزشهای اسلامی و فریضه امر به معروف جان خود را فدا کرد؛‌ تربیت شده دامان مادری فرهنگی بود که به خوبی درس پس داد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه مادر شهید الداغی، فرهیخته و فرهنگی بازنشسته است، گفت: از این مادر معلم که خود جوانان فراوانی را تربیت کرده است، به جز به ثمر رساندن چنین جوان رشید و برومندی انتطار نمی رفت.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت علامه شهید استاد مرتضی مطهری و روز معلم گفت: معلمی، از شوون الهی است که به اولیای الهی برای تکامل و هدایت بشر ارزانی شده است و معلم،‌ مظهر شکوفایی اندیشه ها و تربیت نسل آینده است.

شهید حمیدرضا الداغی، جمعه‌شب گذشته، هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست و در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفته و به شهادت رسید.

شهید الداغی، متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت.

از آن شهید بزرگوار یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد یکهزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha