شورا و شهرداری پای اجرای طرح تراموا می‌ایستند/ دستگیری فرد منسوب به دفتر شهردار

تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در صورت ضرورت اجرای تراموا، شهرداری و شورا پای اجرای آن می ایستند.

به گزارش خبرنگار شهری ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه پیش از یکصد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره اجرای تراموا بر ضرورت مطالعات عمیقی در این حوزه تأکید کرد و اظهارداشت: اگر ضرورت اجرای این طرح تایید شد، شورا و شهرداری پای آن خواهند ایستاد.

وی افزود: شورای شهر بودجه ۷۸ هزار میلیاردی شهرداری در حوزه حمل و نقل را ۶۵ هزار میلیارد تومان تنظیم کرد.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز اضافه بر بودجه شهرداری برای حمل و نقل عمومی اختصاص یافت، گفت: علاوه بر امکانات وزارت کشور و اقدامی که بنابر وظیفه خود انجام می دهد، این مبالغ اختصاص داده شده است.

چمران تاکید کرد که اگر شهرداری در اتوبوس و مترو بتواند اقدام لازم را انجام دهد، امیدواریم ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس که وعده داده شده اضافه شود.

وضعیت خدمات درمانی و سلامت در تهران مطلوب نیست

سوده نجفی در نطق پیش‌از دستور خود به مناسبت هفته سلامت، گفت: هفته ملی سلامت بهانه‌ای است تا توجه همگان را اعم از سیاستگذاران، مدیران، مسئولان و آحاد افراد جامعه به اهمیت مقوله سلامت به عنوان یکی از حقوق بنیادین شهروندان جلب شود.

وی تأکید کرد: این امر محقق نخواهد شد مگر آنکه تمام آحاد جامعه اهمیت سلامت را درک کرده و برای تحقق آن تلاش کنند تا بتوان با همراهی دست اندرکاران حوزه سلامت نسبت به آگاه سازی در خصوص مسائل و چالشهای پیش روی سلامت و همچنین ترویج سبک زندگی سالم، ارتقاء سواد سلامت، ترویج خود مراقبتی گامی کوچک برداشت.

نجفی ادامه داد: آنچه در خصوص سلامت در حوزه مدیریت شهری حائز اهمیت است؛ توجه ویژه مدیریت شهری به این موضوع در راستای مسئولیت اجتماعی به منظور ارتقاء سطح سلامت شهروندان در تعامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که متولی اصلی سلامت می باشد، است. 

وی خاطرنشان کرد:  وضعیت ارائه خدمات و زیرساختهای بهداشتی شهر تهران خصوصا در مناطق کم برخوردار مطلوب نیست و فضاهای عمومی، خدماتی وکالبد شهر با شاخص های بهداشتی فاصله دارد که انتظار می رود دولت و مجلس برای بهره مندی عادلانه همه شهروندان از خدمات بهداشتی و درمانی توجه و اهتمام جدی تری داشته باشند.

این عضو شورای شهر افزود: برابر با نظرات کارشناسان و افراد صاحب نظر در حوزه مدیریت شهری و سلامت تشکیل سازمان سلامت شهرداری تهران با ادغام شرکتها و نهادهای مربوط به حوزه سلامت در شهرداری تهران به منظور افزایش کارایی، یکپارچگی ماموریتها و پرهیز از موازی کاری های معمول می تواند راهکاری مناسب درحکمرانی شهری در حوزه سلامت باشد. 

رئیس کمیته سلامت، احصاء معضلات و مشکلات در حوزه سلامت، بازنگری میزان پیشرفت برنامه پنج ساله، بررسی مشکلات شرکت شهر سالم، برگزاری جلسات مستمر با کارمندان خانم شاغل در سطح مناطق، تعامل با وزات بهداشت و پیگیری طرح مشارکتی در حوزه سلامت را از مهمترین فعالیت ها در این دوره عنوان کرد.

نامه به وزیر بهداشت برای راه اندازی بیمارستان کودکان منطقه ۱۸

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان تقدیر از جهادگران عرصه سلامت، به ساخت نیمه کاره بیمارستان کودکان در منطقه۱۸ تهران اشاره کرد و گفت: در این خصوص نامه ای از سوی مدیریت شهری به وزارت بهداشت ارسال خواهد شد.

وی یادآور شد: این بیمارستان در منطقه ۱۸ تهران بیشترین مراحل ساخت را پشت سر گذاشته است.

نامه نگاری برای ساماندهی مدلهای استخدامی شهرداری 

زهرا شمس احسان دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در زمان تذکر خود، درباره بهبود نظام پرداخت عادلانه و هماهنگ کارکنان شهرداری تهران تذکر داد و با بیان اینکه از ابتدای تشکیل این دوره از شورا نسبت به حقوق و مزایای کارکنان دغدغه وجود داشته است ، بسته خرسند ساز را نتیجه این دغدغه دانست.

وی شکاف بین بیشترین و کمترین حقوق و مزایای کارکنان را از مشکلات دانست و اظهار داشت: برای ساماندهی مدل متنوع در استخدام نیروی انسانی با سازمان استخدامی مکاتباتی انجام شود.

دستگیری فرد منسوب به دفتر شهردار تهران 

مهدی عباسی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به منویات رهبر انقلاب اسلامی، بر ضرورت برخورد با فساد تاکید کرد و افزود: متوجه شدم یکی از افراد منسوب به دفتر شهردار تهران برای مسایل مالی بازداشت شده است.

وی افزود: قبل از سال جدید دستگاه امنیتی کشور با رصد اطلاعاتی، عناصری را در دفتر شهردار بازداشت کرد که از ارایه نام آن برای حفظ آبرو معذورم.

عباسی ادامه داد: چه کسانی این فرد را وارد شهرداری تهران کرد و چه کسانی به آن مسئولیت داد؟

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران افزود: شاهدین و افرادی که از آنها اخاذی شده و به آنها ظلم شده، آمادگی شهادت دارند.

وی گفت: این یک رمز گشایی لازم دارد ، خلاف واقع گفتن شاید افکار عمومی را گمراه کند اما اعضای شورای شهر را گمراه نمی کند .

به حاشیه بردن شهر صحیح نیست 

 نائب رئیس شورای شهر تهران نیز در زمان تذکر خود با بیان اینکه تفاوت جبهه انقلاب با ضد انقلاب و برانداز، واداده و اصلاح طلب در دو موضوع اساسی است، گفت: جبهه انقلاب ولایت پذیر است و ولایت را فصل الخطاب می شناسد.  

پرویزسروری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر تهران تاکید کردند که شورای شهر مدیر انتخاب کرده را با تمام وجود تقویت کند، گفت:‌ مدیر انتخاب شده، چون سربازی است که به میان میدان فرستاده و این مجموعه واحده مدیریت شهری است.

سروری بر ضرورت حمایت از شهرداری که شورا انتخاب کرده تاکید کرد و اظهارداشت: در شورای سوم هفت بار انتخابات برگزار شد و هفت نفری که مخالفت کرده بودند پس از انتخاب شهردار از او حمایت کردند.

وی افزود: شهر را به آتش نکشیدند که شهردار انتخاب آنها نبود و در نتیجه تهران به یک قطب سازندگی تبدیل شد.

سروری، انقلابی بودن و جهادی بودن را از دیگر ویژگی‌های جبهه انقلاب عنوان کرد و گفت: اینکه بخواهیم روی زخم بنشینیم و هر روز شهر را به حاشیه ببریم، صحیح نیست.

وی خطاب به برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: عده‌ای بلندگوی اینترنشنال می‌شوند و خبرنگاران اصلاح طلب، خبرنگاران آنها می‌شوند.

سروری با تاکید بر اینکه چه کسانی در موضوع اختلاف می دمند، اظهارداشت: اینکه می‌گویند نگذارید پشت پرده‌ها را بگوییم بزرگترین گناه است و این نگفتن از هزار گناه بدتر است.

 وی خطاب به اعضای شورا گفت: این را بدانید که امروز نماینده هستید و مردم به ما رأی دادند که شورایی بیاید که بالندگی ایجاد کند و شاهد شهری بزرگ باشیم.  

مزایای شب کاری در این دوره شورا ممنوع شد/ حقوق اعضای شورا 

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورا در یک مسیر حرکت می کند و یکپارچه در مسیر خدمت به مردم برای خدا، تلاش می‌کند، گفت: اگر هم اختلاف نظر باشد، باید با هم بحث و گفت و گو کرد زیرا انقلابی بودن شورا را مردم باید ببینند و در همه کارهای ما آن را احساس کنند.

وی با ذکر اینکه امیدواریم شاهد تحول و برنامه‌های عملیاتی‌ در شهر باشیم، گفت: حرکت خوبی را شورا آغاز کرده است، اکنون همه اعضای شورای شهر در مناطق مختلف حضور می یابند در حالیکه در زمانی اعضای شورا در بین مردم نبودند.

چمران در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه مدیری که شب کار نمی‌کند، چرا باید شبکاری بگیرد، به موضوع فیش های حقوقی پرداخت و گفت: نمی خواهم از این فیش ها دفاع کنم اما فردی که فیش حقوقی او منتشر شد، جانباز است و در حقوق خود ردیف هایی داشت که حقوق به این رقم می رسید.

وی با بیان اینکه دستور کاهش حقوق ایشان صادر شد، گفت: در دوره قبل حتی اعضای شورا هم شبکاری می گرفتند اما در این دوره لغو شده است.

وی با بیان اینکه شورا مبلغ بیست و چند میلیون به اعضای شورا می دهد، گفت: در شورای دوم قانونی را گذراندند که اعضای شورا حق الجلسه داشته باشند و این افتخار ما است.

تعرض به اراضی شهر تهران در منطقه ۱۸ 

ناصر امانی، دیگر عضو شورای شهر تهران در زمان تذکر خود گفت: اخباری که البته هنوز بنده بررسی نکردم از منطقه ۱۸شهرداری تهران منطقه بازار آهن شادآباد و تقی‌آباد می‌رسد که برخی در حال تعرض به اراضی شهری هستند.  

وی افزود: در باغی به نام ایتالیا سکوهایی گذاشته شده است که درخواست دارم که در اوج فعالیت‌هایی که شهرداری تهران دارد، شاهد از دست رفتن منابع و اراضی شهر نباشیم.

هیات رییسه شورا نسبت به حفظ شان مصوبات شورا ورود کند

احمد صادقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس بند ۳-۱ و سایر بند های ماده ۳، ستاد هماهنگی مشارکت های محله ای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان یکی از ارکان مهم تعیین شده است که به جهت شان سیاست گذاری، نظارتی و مرجع بودن آن به منظور تصویب آیین نامه ها، دستور العمل ها و شیوه نامه های اجرایی، اجرای کل نظام نامه موکول به شکل گیری این ستاد خواهد بود.  

وی با بیان اینکه دومین گام برای عدم تمکین از اجرای مصوبه که توسط اعضای شورا به تصویب رسیده بود در کوتاهتر از چند ماه برداشته شد، افزود: امروز شهرداری در اجرای نظام نامه در بلاتکلیفی به سر می برد و همه اعضای شورا می دانند بررسی دستور العملها، آیین نامه ها و شیوه نامه های پیشنهادی در ستاد به چه میزان وقت نیاز دارد.   

وی تاکید کرد: بابت انتخاب نشدن رییس ستاد در تاریخ ۹ بهمن ۱۴۰۱ تذکری دادم و چرایی آن را از هیات رییسه شورا جویا شدم که تا کنون پاسخی به بنده داده نشده است.

صادقی از هیات رییسه شورا خواست برای حفظ شأن مصوبات شورا نسبت به موضوع ورود کند تا این مشکل در اسرع وقت مرتفع شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی گزارش لایحه شهردار تهران در خصوص « تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران» را در دستور کار قرار دادند و برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص موضوعاتی را مطرح کردند.

پول پارکینگ‌ها جای دیگری خرج شده است

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران با بیان اینکه در تمام بندهای این گزارش بدون استثنا شاهد انحراف بودیم، گفت: بیشترین کاهش در سال ۱۴۰۰ متعلق به حوزه حمل و نقل و بالاترین افزایش متعلق به حوزه هوشمندسازی است.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد پولی که از شهروندان برای پارکینگ سازی دریافت شده است جایی دیگر خرج شده است، افزود: اوراق مشارکتی که بابت توسعه مترو هزینه شده نیز در جایی دیگر خرج شده است.

به گفت وی، مشخص نیست که کمک‌های مالی به مؤسسات نیز در کجا خرج شده است.

امانی با بیان اینکه ابزاری برای نظارت مالی بر شهرداری نداریم، گفت: تنها تفریغ بودجه و حسابرسی وجود دارد و اگر از کنار این موارد هم به راحتی عبور کنیم ابزاری برای نظارت نخواهیم داشت.

 گلایه از عدم تملک باغات در تهران / انتقاد از عدم تخصیص کامل اعتبار آتش نشانی

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی گزارش « تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران»نکاتی را مطرح کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه صد درصد عوارض ایمنی ساختمان محقق شده اما تنها ۷۵ درصد آن تخصیص داده شده است.

وی تاکید کرد: اگر در جریان عدم تخصیص، برخی خریدهای لازم انجام نشود و در شهر حادثه ای رخ دهد، برای شهروندان مخاطره ایجاد می شود.

پیرهادی با بیان اینکه چرا باید این اتفاق بیوفتد، گفت: در ردیف قطع اشجار نیز اینگونه است؛ در سال ۱۴۰۱ بخش عمده ای از پول قطع اشجار مانده و آنقدر بروکراسی اداری زیاد است که هنوز خرید باغات انجام نشده است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مقرر بود چند باغ از محل قطع اشجار در تهران خریداری شود، تاکید کرد: تا کنون چهار باغ خریداری شده و خرید تعدادی از باغات در فرایند بروکراسی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه تملک باید سریع‌تر انجام شود، گفت: با تورمی که وجود دارد، به شدت ارزش پول از بین می‌رود اما تملک انجام نشده است.

وی دادمه داد: چند باغی که مصوب شده باید خریداری و پس از تجهیز به عنوان بوستان در اختیار شهروندان قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha