ایرانیان همیشه تاریخ آفرین بودند/ گوشزد به زیردریایی آمریکایی از نمونه‌هاست

نوشهر- ایرنا- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به آنکه ایرانیان همیشه تاریخ آفرین بوده اند، گفت: امروز کشاندن یک زیردریایی آمریکایی در سرزمین آبی ایران به سطح آب نتیجه تلاش معلمان و استادان دانشگاه علوم دریایی ارتش بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر دریادار شهرام ایرانی روز سه شنبه در آیین پاسداشت از مقام و منزلت معلم در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر افزود : این واقعه تاریخی نشان از اقتدار ارتش و نظام جمهوری اسلامی است چرا که همرزمان ما بدون فوت وقت بالای سر این زیردریایی رفتند و به آنان گوشزد کردند راهی که آمده اند یک تخلف بین المللی است و راهشان را تغییر دهند.

به گزارش ایرنا، یک فروند زیردریایی هسته ای آمریکایی در فروردین ماه امسال که تا حدودی به آب‌های سرزمینی ایران نزدیک شده بود و به آرامی از زیر آب حرکت می کرد، با هشدار نیروی دریایی ایران به سطح آب آمده و به همراه یک اسکورت مسیر خود را تغییر داد.

وی بیان داشت : معلمان کسانی هستند که از جانشان مایه گذاشتند و نقش ریشه ای در به اهتزاز کشاندن نماد کشور در همه صحنه ها را دارند و امروز خاک پای این قشر بی ادعا و زحمت کش جامعه هستیم و آنچه باید در باره معلم گفت آن است که معلم موهبت الهی است.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : فرمانده کل قوا در باره معلم جان کلام را اشاره داشته اند و مهم ترین گل وازه در باره معلم مظهر علم و موهبت الهی است و خداوند معلمان را از خود می داند چرا که خلاق و خالق هستند.

دریادار ایرانی افزود : کسی که در این عرصه پا می گذارد جایگاه او بسیار ویژه است و آنچه از خروجی این فعالیت بر می آید همه به ویژگی خداوندی بر می گردد اگر بخواهیم به مقام معلم ارج بنهیم زبان ما قاصر است چرا که جایگاه این قشر بسیار والاتر از این توصیف ها است.

وی بیان داشت : تعلیم و تربیت با دنیای اندیشه ها و فعالیت ها گره خورده است و در طیف عام جامعه این معنی دارد و امروز مهارت و آموزه های دینی به فعالیت معلم وابسته است و جهت گیری در مراکز علمی به ویژه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر که دروازه ورودی به نیروی دریایی ارتش است در همین راستا است و انتظار زیادی از استادان و معلمان در این دانشگاه داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : در زمان حاضر حاصل کارکرد استادان و معلمان این دانشگاه در دنیا رقم خورده است چرا که کسانی که یک روزی بسیاری از کشورها ادعای اقتدار می کردند امروز در برابر کشور و همرزمان ما فرش قرمز پهن می کنند و شاخ خیلی از کشورهای استکباری شکسته شده است.

ایرانی با گرامیداشت سالروز خلیج فارس خاطرنشان کرد : بسیاری از کشورهای درخواست بودجه های ۱۰ برابری کرده اند تا بتوانند همتراز نیروی دریایی راهبردی ایران شوند این افتخار برای ملت ایران نیست و نکته مهم تر آنکه شهدا بهترین آموزگار و معلمان ما بوده اند.

به گفته وی، امروز در ناوگروه ارتش از ۲۹ استان کشور همرزمان ما حضور دارند و این یعنی ۸۵ میلیون ایرانی همگام و هم دل با یکدیگر در این مسیر دریانوردی با تمامی قوا ایستادگی کردند.

ایرانیان همیشه تاریخ آفرین بودند/ گوشزد به زیردریایی آمریکایی از نمونه‌هاست

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به گرامیداشت روز ملی خلیج فارس هم گفت : خلیج فارس گره محکمی با ناو دریایی دارد چرا که عزیزان ما در آن نقطه جغرفیایی آرمیده اند و هیچگاه فراموش نخواهیم کرد حماسه های آن ها را و تفکرات، دست، زبان و اندیشه های آنان در اعماق خاطرات ما باقی مانده است.

ایرانی افزود : ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲۹ فروردین ماه هم با سلاح ایمان و دست خالی به عنوان تنها نیروی نظامی در برابر شیطان بزرگ ایستادگی کردند و باید یادی کنیم از دلاورمردی های دریادلان ناوگروه سهند که در این نقطه از جغرافیای کشور به شهادت رسیدند.

تعلیم و تربیت بعد امنیت با ارزش ترین مقوله است

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در این آیین گفت، مقوله تعلیم و تربیت با ارزش ترین مقوله بعد از مقوله امنیت است.
دریادار آریا شفقت رودسری افزود : از مقام و منزلت معلم در روایات اسلامی توصیف فراوانی شده است.
وی اظهارداشت : باید همه معلمان با انگیزه و امید بر سر کلاس ها حضور یابند که شرط آن خودشناسی است، فردی که بتواند خود را بشناسد می تواند نیروی توانمند در عرصه تعلیم و تربیت باشد.
وی خاطرنشان کرد: امروز دریادلان ما در دورترین نقاط آب های جهان در حال مانور هستند به برکت همین استادان ارزشمند این دانشگاه هستند و امیدوارم خدای بزرگ به معلمان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت توفیقات بیشتر دهد.

در این آیین جمعی از استادان برتر دانشگاه علوم دریایی نوشهر تقدیر شدند.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در سال ۱۳۵۹ تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس شد و در سال ۱۳۶۰ با جذب اولین دوره دانشجویی به صورت رسمی شروع به کار کرد.

این دانشگاه از ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است. دانشجویان این دانشکده ها در پنج رشته کارشناسی و ۶ رشته کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha