۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۴۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85098796
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش رگباری باران به راه‌های ارتباطی مراوه‌تپه خسارت زد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراوه‌تپه در منتهی الیه قسمت شمال شرق استان گلستان گفت: بارش رگباری عصر روز گذشته باران در برخی مناطق روستایی این شهرستان مرزی از جمله بخش گلیداغ، تعدادی از راه‌های ارتباطی و ابنیه را دچار خسارت شن شُستگی و مسدودشدن با گل و لای کرد.

یوسف مرگان روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا، بیان داشت: براثر این بارش‌ها قسمتی از راه روستاهای "یانبلاغ، لهندر، قپان علیا و قرناوه" در بخش گلیداغ دچار آب شُستگی و گل و لای روی جاده و مسدودی شدند که با حضور نیروهای راهداری نسبت به لایروبی مسیر و بازگشایی آن اقدام شد.

وی ادامه داد: به سبب شدت بارش‌های رگباری و جاری شدن سیلاب برخی ابنیه راه‌های روستایی مراوه‌تپه از جمله در "قپان علیا، یانبلاغ و عرب قاری حاجی" جوابگوی حجم سیلاب نیستند و آب یا سبب تخریب دیواره شنی این ابنیه شده و یا به سمت روستاها جریان می‌یابد.

مرگان افزود: جاری شدن سیلاب همچنین سبب تخریب گوشواره ابنیه جاده مراوه تپه به داشلی برون گنبدکاووس در حوالی روستای "خوجه گلدی" شد که در این بخش هم با تلاش نیروهای راهداری و ریختن مصالح به طور موقت، مسیر ایمن‌سازی شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراوه‌تپه ادامه داد: بخشی از لوله‌های هدایت آب در راه های روستای عرب قاری حاجی و پالچقلی گوگلان هم براثر سیلاب جابجا شدند.

وی گفت: برخی روستاهای مراوه‌تپه یا در محدوده بستر رودخانه‌ها و یا در دو طرف آن ساخته شدند و با بارش های رگباری و جاری شدن سیلاب راه دسترسی آنها دچار مشکل می‌شود.

مرگان بابیان اینکه هم اکنون تمامی راه‌های روستایی مراوه تپه باز بوده و تردد در آنها درحال انجام است، افزود: کارشناسان راهداری خسارت دقیق به جاده و ابنیه این شهرستان را تا ظهر امروز برآورد خواهند کرد.

وی اضافه کرد: برای تعویض پل روستای عرب قاری حاجی و پالچقلی گوگلان از سال گذشته اقداماتی از جمله خرید عرشه آن انجام شده و درصورت همراهی بنیاد علوی و از اعتبارات مناطق محروم این پل در سال جاری نصب خواهد شد.

شهرستان مراوه‌تپه ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۱۰ روستا سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha