۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۱۲
کد خبر: 85098792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادف اتوبوس حامل کارگران مهاجر در اسپانیا یک کشته و ۳۹ مجروح برجای گذاشت

تهران- ایرنا- بر اثر تصادف روز دوشنبه اتوبوس حامل کارگران مهاجر مغربی در جنوب اسپانیا یک زن کشته و ۳۹ نفر مجروح شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، پلیس اسپانیا همچنان در حال بررسی علت این تراژدی روز کارگر است.

به گزارش مقامات پلیس اسپانیا، راننده هنگام بردن کارگران مغربی به محل کارشان (گلخانه‌هایی در استان اوئلوا استانی در جنوب اسپانیا)، کنترل اتوبوس را در یک دوربرگردان از دست داده است.

به گفته مسئولان اورژانس محلی، در این حادثه علاوه بر زنی که جان باخت، سه نفر دیگر نیز به شدت محروح شده و وضعیت آنها وخیم گزارش شده است.

سرکنسول مغرب به خبرگزاری اسپانیایی ای اف ای اطلاع داد: خانواده تنها قربانی این حادثه در جریان درگذشت او قرار گرفته‌ و اقدامات لازم برای بازگرداندن جسد وی به مغرب در حال انجام است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مقامات مغربی از بیمارستان‌های مختلفی که مجروحان در آن بستری هستند، بازدید کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، کارگرانی که در جریان این حادثه آسیب دیده‌اند، جزء ۱۴ هزار و ۸۰۰ کارگر مهاجری هستند که برای کار در گلخانه‌های اوئلوا قرارداد بسته‌اند.

اوئلوا یک تولیدکننده انبوه توت فرنگی‌های صادراتی است اما صنعت محلی در مورد شرایط زندگی کارگران مهاجر و همچنین کمبود آب با مشکلاتی مواجه شده است.

طبق قراردادهای کارگران مهاجر در سال جاری، کارفرمایان ملزم به پرداخت هزینه‌های پزشکی مربوط به کار، مانند هزینه‌های ناشی از این حادثه هستند با این حال، کارگران فقط مجاز به یک روز در هفته مرخصی هستند که توضیح می‌دهد که چرا آنها در این روز دوشنبه (روز جهانی کارگر) عازم محل کار خود بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha