۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۰۳
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85098705
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آیین وداع با شهید غیرت در سبزوار برگزار شد

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۰۳
کد خبر: 85098705
آیین وداع با شهید غیرت در سبزوار برگزار شد

سبزوار- ایرنا- آیین وداع با پیکر مطهر "حمیدرضا الداغی"، شهید امر به معروف و نهی از منکر، با حضور پرشور مردم سبزوار برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این آیین مردمی پس از اقامه نماز مغرب و عشا، با حضور انبوهی از مردم سوگوار و ارادتمندان این جوانمرد غیور، در محل شهادت وی، واقع در ابتدای خیابان ابوریحان بیرونی و بوستانی که به نام این شهید گرانقدر نامگذاری شده، برپا شد.

در این آیین که با حضور مسوولان، روحانیان، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معظم شاهد و ایثارگران و دیگر اقشار مردم سبزوار همراه بود، حاضران، پیکر شهید غیرت را چون نگینی در میان گرفته و با سردادن شعارهای "لبیک یا حسین (ع)، لبیک یا زینب (س)، حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" بر ادامه راه وی تاکید کردند.

آیین وداع با شهید غیرت در سبزوار برگزار شد

نوحه خوانی، مداحی و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و گلباران محل شهادت شهید الداغی از جمله برنامه هایی بود که در آیین وداع با شهید برگزار شد.

همچنین امشب آیین وداع با این شهید والامقام با حضور پرشمار دانشجویان در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

پیکر مطهر شهید امر به معروف عصر دوشنبه در مشهد مقدس تشییع و پس از طواف در حرم منور رضوی، برای تشییع و خاکسپاری به زادگاهش سبزوار منتقل شد.

آیین تشییع "حمیدرضا الداغی" شهید آمر به معروف و ناهی از منکر، فردا سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ساعت ۹ صبح از مقابل مسجد تاریخی جامع سبزوار به سمت گلزار شهدای این شهر برگزار می شود.

شهید حمیدرضا الداغی، جمعه‌شب گذشته، هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست و در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفته و به شهادت رسید.

شهید الداغی، متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت.

از آن شهید بزرگوار یک دختر ۹ ساله به یادگار مانده است.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد یکهزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha